در حمله هوایی ترکیه به خانه جانبازان جنگ ٣ نفر زخمی شدند

مرکز اطلاع‌رسانی آسایش داخلی شمال و شرق سوریه در مورد حمله هوایی ترکیه به خانه جانبازان قامشلو اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

پهپاد جاسوسی رژیم اشغالگر ترکیه ساعت ١٢:١۶ روز گذشته (یکشنبه ٣١ مرداد/ ٢٢ آگوست) یک خودرو را در مقابل خانه جانبازان در روستای هیمو واقع در غرب قامشلو هدف قرار داده بود.

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای آسایش داخلی شمال و شرق سوریه در این مورد اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"رژیم اشغالگر ترکیه غروب روز ٢١ آگوست با پهپادهای بدون سرنشین یک خودرو غیرنظامی را در جنوب شهر کوبانی هدف حمله قرار داد. سپس یکبار دیگر خودرو حامل فرمانده زیب الأسود را هدف قرار داد. فرمانده زیب الأسود اهل کوبانی، در بسیاری از نبردهای ضد داعش جای گرفته و در نهایت در عملیات پاکسازی دیرالزور مشارکت کرده بود. روز ٢٢ آگوست زمانی که فرمانده زیب الأسود قصد دیدار از خانه جانبازان شهر قامشلو را داشت در یک خودرو هدف حمله واقع شد. در نتیجه این حمله وی و دو رفیق خانه جانبازان زخمی شدند، زخمی‌ها به بیمارستان منتقل گردیدند.

از سوی دیگر در حملات مزدوران ارتش میهنی وابسته به اشغالگران ترک به منازل غیرنظامیان در شهرک‌های زرگان و تل تمر یک کودک و یک زن سالمند به شهادت رسیدند. همچنین ده‌ها غیرنظامی دیگر زخمی شدند که وضعیت بیشتر آنان وخیم است.

ما نیروهای امنیت داخلی شمال و شرق سوریه از ائتلاف بین‌المللی و روسیه می‌خواهیم که به عنوان ضامن توافق آتش‌بس به وظایف خود برای صیانت از هموطنان شمال و شرق سوریه عمل کنند. هنوز حملات و تهدیدهای دولت اشغالگر ترک و مزدوران ارتش میهنی وابسته به آنان به اشکال گوناگون ادامه دارند."