درخواست ایجاد کمیته بهداشتی برای عبدالله اوجالان

اتحادیه بهداشت شمال و شرق سوریه در شهر قامشلو درخواست ایجاد یک کمیته بهداشتی برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ارائه کرد.

اتحادیه بهداشت در شمال و شرق سوریه و کمیته آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان از سازمان‌های بین‌المللی بهداشت خواستند تا یک کمیته بهداشتی برای نظارت بر سلامت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ایجاد کنند.

بیانیه کتبی اتحادیه بهداشت و کمیته آزادی رهبرخلق کورد عبدالله اوجالان برای صلیب سرخ بین‌المللی و کمیته پیشگیری از شکنجه (CPT) ارسال شده است.

بیانیه در باغ بیمارستان قلب و چشم در قامشلواز سوی دکتر فاضل فارس خوانده.

"دولت ترکیه باید تحت فشار قرار گیرد"

بیانیه به شرح زیر است:

"امیدواریم که سازمان‌های بهداشتی بشردوستانه در مورد زندانیان اقدامی بین‌المللی انجام دهند. در عین حال می خواهیم که از جزیره امرالی دیدن کرده و وضعیت سلامتی رهبر عبدالله اوجالان را زیر نظر بگیرند و بر دولت ترکیه فشار بیاورند.

رهبر اوجالان از زمانی که با توطئه‌ای بین‌المللی در زندان امرالی گروگان گرفته شده تا به امروز در حصر شدیدتری به سر می‌برد. وی از آغاز جنبش مردمی به نام بهارخلق‌ها که در خاورمیانه در حال توسعه هستند گرفته تا به الان اجازه ملاقات با خانواده و وکلای خود را ندارد. آنها از این طریق می خواهند خلق‌های منطقه را از افکار و دیدگاه‌های رهبر آپو محروم بمانند و از دعوت رهبر آپو برای زندگی مسالمت‌آمیز، برادری خلق‌ها و دموکراسی بهره‌مند نشوند.

در این زمینه ما از کمیته‌های بهداشتی می‌خواهیم یک تیم پزشکی که شامل پزشکان شمال و شرق سوریه باشد تشکیل دهند و با رهبرعبدالله اوجالان درامرالی دیدارصورت دهند."