دستگیری ٢۴ مزدور داعش از سوی نیروهای ق.س.د در غرب دیرالزور

ق.س.د اعلام کرد که در نیروهای آنان در عملیات تعقیب و گریز در غرب دیرالزور، به تحقیق در ۵٣ محل پرداخته‌اند و در مجموع ٢۴ مزدور داعش را دستگیر کرده‌اند.

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه دمکراتیک با صدور اطلاعیه‌ای در وبسایت خود اعلام کرد:"نیروهای ما  با کمک نیروهای امنیت داخلی روز ٢٣ مه عملیات گسترده‌ای را در علیه هسته‌های مخفی سازمان تروریستی داعش در منطقه جزرت ابوحمید و روستاهای غرب دیرالزور و کمپ‌های غیر اصولی اطراف آن به انجام رساندند."

ق.س.د می‌افزاید که این عملیات به خواست ساکنان منطقه در نتیجه افزایش تحرکات داعش و حمله عناصر این گروه تبهکار به ریش سپیدان و شیوخ منطقه، فعالان سازمان‌های مدنی و خدماتی و پرسنل آموزشی صورت گرفته است.

برپایه گزارش مرکز عملیات ۵٣ نقطه از جمله کمپ‌های آوارگان که اعضای داعش خود را در میان مردم مخفی کرده بودند مورد تحقیق قرار گرفته‌اند. عناصر داعش در این مناطق اقدام به ساخت مین‌های دست‌ساز و آموزش تروریست‌ها کرده‌اند.

در ادامه اطلاعیه آمده است که در این عملیات ٢۴ تروریست شناسایی و دستگیر شده‌اند که در میان آنان سه تروریست که چهارشنبه گذشته، مؤید الریاش عضو مجلس موسسان دیرالزور را به قتل رسانده بودند قرار دارند.

ق.س.د تأکید کرده است که نیروهای آنان نقشه‌های تروریست‌ها برای حمله به مردم منطقه را خنثی کرده‌اند و در ادامه افزود:"نیروهای ما مقادیر فراوانی بمب دست‌ساز، سلاح کلاشینکوف، تجهیزات ارتباطی، مدارک و اسناد، نقشه‌های حملات تروریستی، مواد مخدر و چندین قبظه سلاح را در این عملیات کشف و ضبط کردند."