دستگیری دو جاسوس رژیم ترک در رقا

نیروهای سوریه دموکراتیک دستگیری دو جاسوس دولت ترکیه در کانتون رقا را اعلام کرده و می‌گوید، وظیفه آنها این بوده است که اطلاعاتی در رابطه با مکان و محل نیروهای امنیتی اداره خودگردان را به رژیم ترک برسانند.

ق.س.د در بیانیه‌ای اعلام کرد، در حالی که دولت ترکیه به مناطق شمال و شرق سوریه حمله می‌کند، اخیراً هسته‌های جاسوسی ایجاد کرده و وظایف تروریستی را به آنها می‌سپارد، امنیت منطقه را بر هم زده و اطلاعاتی در رابطه با شخصیت‌ها و مراکز امنیتی جمع‌آوری می‌کنند.

در این بیانیه همچنین اعلام شده است، یگان‌های ویژه ی ق.س.د دو تبهکار را دستگیر کردند که به کار جاسوسی در منطقه‌ی رقا و روستاهای اطراف آن پرداخته و اطلاعات را به دولت ترکیه منتقل می‌کردند.

همچنین آمده است یکی از جاسوسان با نام وائیل داعی محمد (۲۴ ساله) در روستای ترواز، اعتراف کرده است که با دستگاه اطلاعاتی دولت ترکیه در منطقه سلوک ارتباط داشته و ارتباط وی از راه تبهکاران ارتش میهنی سوریه ایجاد شده است.

بر اساس گزارش ق.س.د این جاسوس برای جمع آوری اطلاعات در رابطه با مراکز ق.س.د در شمال و شرق سوریه به کار گرفته شده و مین و مواد منفجره را از مناطق اشغال شده به شمال و شرق سوریه منتقل کرده و به دست نیروهای تروریستی رسانده است. در حالی که در تلاش بوده تا بخش دوم مواد منفجره و مینها را  منتقل کند، توسط تیم‌های ویژه ق.س.د دستگیر شده است.

در رابطه با هویت جاسوس دیگر ق.س.د گفته است، هویت این جاسوس محمد عید (۳۲ ساله) و اهل شهر رقا می‌باشد. وی اعتراف کرده است که از طرف کسی با نام مصطفی تهینا که اکنون در شهر طارسوس در ترکیه زندگی می‌کند، به کار گرفته شده است.

وی در اعترافات خود گفته است که این شخص به وی مسئولیت داده است تا تصویر و ویدیوی محل‌های نظامی را گرفته و اطلاعات در رابطه با این مکان‌ها را به دولت ترکیه بدهد. وی در حالی که مشغول تصویربرداری از یک محل نظامی بوده است، دستگیر شده است.

ق.س.د همچنین اعلام کرده است که به کارگیری تکنولوژی توسط نیروهای آنها سبب شده است تا آنها بتوانند فورا هسته‌های جاسوسی را پیدا کرده و حملات تروریستی را کم کنند.

ق.س.د همچنین از مردم شمال و شرق سوریه درخواست کرده است تا در مقابل نقشه‌ها و توطئه‌های دولت ترکیه هوشیار باشند و با نیروهای آنها همکاری کنند تا تحرکات مشکوک را هر چه سریع‌تر شناسایی نمایند.