دو حمله پهبادی به روژاوا و قتل یک غیرنظامی با توپباران

رژیم متجاوز ترکیه در سکوت افکار عمومی و مجامع بین‌المللی به وحشیگری علیه شهروندان روژاوا ادامه می‌دهد

ترکیه در حالی روژاوا را هدف دو حمله پهبادی دیگر قرار داده که صبح امروز یک غیرنظامی را با توپباران کشته است. مردم منطقه با تجمع در برابر پایگاههای نظامی روسیه، سکوت مسکو را محکوم کردند.

هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه امروز دو حمله به قامشلو و عاموده انجام دادند؛ شهرهایی که عصر دیروز صحنه برگزاری مراسم بدرقه شهیدان حملات هوایی مشابه بود.

صبح امروز ابتدا یک خانه در عاموده هدف حمله پهبادی قرار گرفت. سپس بعد ازظهر، در قامشلو یک هدف نامعلوم بمباران شد. اطلاعات اولیه حاکی از وجود خسارت جانی است گرچه نیروی امنیت داخلی شمال شرق سوریه تاکنون جزئیات رسمی را بیان نکرده است.

حملات پهبادی به روژاوا در حالی بود که ترکیه صبح امروز یک غیرنظامی دیگر را با توپباران یک روستا در منطقه عمدتا مسیحی‌نشینی تل‌تمر کشت. فرد قربانی یک مرد ۵۵ ساله بنام "ابراهیم محمد هشی" بود.

ارتش ترکیه امروز حتی گروهی خبرنگاران روژاوا تی‌وی در عاموده که سعی در پوشش وقایع داشتند را هدف شلیک قرار داد.

خبرگزاری هاوار در گزارشی جلب توجه کرد که شدت یافتن توپباران و حملات پهبادی ترکیه دقیقا پس از رایزنی‌های اردوغان با سران ایران و روسیه در تهران و سوچی بود.

مسئولیت روسیه در این بین باعث شد، معترضان در قامشلو مقابل یک پایگاه نظامی روس‌ها تجمع کنند و با در دست گرفتن تصاویر کودکانی که ترکیه آنها را به قتل رساند، خواستار شنیدن نظر مسکو در اینباره شدند.

در عاموده هم سکوت روسیه در یک تجمع محکوم شد. معترضان به محل پایگاه نظامی روسیه در منطقه رفتند و در عین حال به سکوت رژیم دمشق جلب توجه کردند. معترضان در یک نامه که به فرماندهان نظامی روس دادند از روسیه خواستند به تعهدات خود عمل کند.

مردم روژاوا البته که فقط به نیروهای بین‌المللی رجوع نمی‌کنند. آنها در حال تدارک "جنگ انقلابی خلق" برای درهم شکستن هجوم  قریب‌الوقوع ترکیه هستند. تصاویر منتشر شده از سوی خبرگزاری هاوار نشان می‌دهد آوارگان عفرینی در کانتون شهبا در حال کندن خندق هستند تا بتوانند مقابل ترک‌های متجاوز و اوباش تحت فرمان طیب اردوغان بایستند.