دولت ترک دبستان‌ها را به مراکز ترویج تفکر افراطی تبدیل کرده است

سهیل والی ریاست مشترک کمیته پرورش و آموزش منبج اعلام نمود که دولت ترک کتاب‌های درسی به زبان ترکی را به مدارس مناطق اشغالی منتقل کرده و سیاستهای ترکی کردن را همراه با تفکرات افراطی ترویج می‌دهد.

دولت اشغالگر ترک سیاستهای خصومت‌آمیز خود را علیه خلق‌های منطقه خصوصا در مناطق اشغال شده شمال و شمال غرب سوریه ادامه می‌دهد و تلاش می‌کند جوانان و دانش اموزان را با افکار تندور و افراطی بر اساس دستور کار خود پرورش دهد.

در رابطه با این موضوع، ریاست مشترک پروش و آموزش شورای مدنی و دمکراتیک شهر منبج و روستاهای تابعه آن، سهیل والی اعلام نمود که دولت ترک از زمانیکه خاک سوریه را اشغال کرده است، دست به جرایمی مانند تلاش برای ترکی کردن دموگرافی منطقه، تحمیل پول ترکیه و ترویج افراطی‌گری دست زده است.

در این خصوص والی خاطرنشان ساخت که دولت ترک در مناطق اشغال شده کتابهای آموزشی به زبان ترکی را به مدارس ارسال کرده و این کتاب‌ها را که پر از افکار تندرو دینی هستند در میان دانش اموزان توزیع کرده است. والی در ادامه افزود: بسیاری از مقامات ترک از این منطقه دیدار کرده‌اند، آخرین مورد یکی از مقامات تندرو و عضو حزب م.ه.پ از مدارس شهر باب دیدار کرده و پرچم ترکیه را برافراشته است.

سهیل والی در خصوص تغییر دموگرافی منطقه نیز افزود: دولت ترک با برنامه و اطلاع قبلی تفکرات افراطی را در میان دانش اموزان ترویج کرده و از این به شستشوی ذهنی دانش آموزان و جوانان دست زده و در مقابل تفکرات رادیکال را ترویج می‌کند. این مسئله در اینده باعث گسترش تفکرات رادیکال در تمام مناطق اشغال شده می‌شود.

والی همچنین هشدار داد که این مسئله این امکان را برای دولت ترک مهیا می‌کند که اقشار جوان و دانشجو را بر اساس ایدولوژی ملی‌گرایانه پرورش دهد. والی از جامعه بین‌المللی درخواست نمود که اجازه ندهند که دولت ترک با این جرایم قوانین بین‌المللی را نقض کند.