'دولت ترک همچون داعش در تل تمر به قتل‌عام دست می‌زند'

مجلس حرس الخابور آسوری اعلام کرد که دولت اشغالگر ترک در تل تمر و روستاهای تابعه آن با هدف قتل عام دست به حمله زده است و می‌افزاید:"دولت ترکیه با حملات خود همچون داعش به قتل‌عام آسوری‌ها دست می‌زند."

روسیه و آمریکا، نیروهای ضامن آتش‌بس رژیم متجاوز ترکیه-اداره خودمدیریتی شمال و شرق سوریه به سکوت خود در قبال جنایات رژیم اردوغان ادامه می‌دهند. ارتش ترک در روزهای گذشته به حملات گسترده‌ای در شهبا، تل‌تمر، زرگان دست زده و با پهپادهای جاسوسی نیز در کوبانی و قامشلو شهروندان را هدف حمله قرار داده است.

مجلس حرس الخابور آسوری در این رابطه بیانیه‌ای منتشر کرده است. در بیانیه آمده است که پس از نابودی گروه‌های نیابتی دولت ترکیه و ناکامی آنان در اهداف خود در شمال و شرق سوریه، این بار خود دولت ترکیه مرحله‌ای تازه‌ای را از حمله به هموطنان این منطقه آغاز کرده است.

بیانیه می‌افزاید که اقدامات دولت ترکیه در روزهای گذشته حملات و قتل‌عام‌های داعش را در سال ٢٠١۵ تداعی می‌کند و رژیم ترکیه درصدد تکرار این کشتارهاست.

مجلس حرس الخابور آسوری با یادآوری نقش نیروهای ضامن آتش‌بس، تأکید کرده است که با صرف هر هزینه‌ای به دفاع از شهروندان تل‌ تمر و خلق‌های منطقه ادامه می‌دهد و این سرزمین همچنانکه جایی برای داعش نداشت جای تُرک‌های اشغالگر نیز نخواهد بود.