دیدار بافل طالبانی از روژآوای کوردستان

دبیرکل اتحادیە میهنی کوردستان، بافل طالبانی طی دیداری از روژآوای کوردستان، با مظلوم عبدی، فرماندهی کل نیروهای سوریە دمکراتیک و اعضای رهبری حزب اتحاد دمکراتیک دیدار کرد.

دبیرکل اتحادیە میهنی کوردستان، بافل طالبانی از روژآوای کوردستان دیدار کردە و در نخستین دیدار خود با فرماندهی کل نیروهای سوریە دمکراتیک، مظلوم عبدی دیدار کرد.

طبق گزارشهای خبری، بافل طالبانی در این دیدار گفتە است کە اتحادیە میهنی کوردستان بە منظور حمایت از دستیابی بە راە حلی صلح آمیز میان روژآوا و سوریە آمادگی خود را اعلام کردە است. همچنین گفتە شدە است کە در این دیدار بافل طالبانی اعلام کردە است کە ما تمام تلاشهای خود را برای برون رفت از وضعیت کنونی بەکار میگیریم. همچنین وهاب حلبجەای، مسئول نیروهای ضد ترور نیز در این نشست حضور داشتە و در این دیدار همراە با مظلوم عبدی و بافل تالبانی وضعیت سیاسی روژاوای کوردستان، باشور کوردستان و آیندە سیاسی مسئلە کورد را مورد بحث و گفتگو قرار دادەاند. همچنین طرفین در خصوص دستیابی بە راە حلی برای مسائل و مشکلات و هماهنگی هر جە بیشتر در خصوص مسائل نظامی و ضد ترور گفتگو کردەاند. انتظار میرود کە بافل تالبانی در دیدار خود از روژاوای کوردستان با مسئولان نظامی و مدنی دیدار داستە باشد.

مظلوم عبدی نیز با درج خبر دیدار خود با بافل تالبانی، دبیر کل اتحادیە میهنی کوردستان در حساب تویتری خود، از خوشحالی خود با وی نوشتە و اعلام کرد: استقبال از دبیرکل اتحادیە میهنی کوردستان، بافل تالبانی و ژنرال ماتیو مک فارلن بە منظور گفتگو و پیشبرد تلاشهایمان برای اقدامات صد ترور و حراست از ثبات و امنیت منطقە خوشحال شدم. از شکل گیری این هماهنگی و همکاری با یکدیگر بە منظور توسعەدادن آن خوشحالم و از حمایت آنها سپاسگزارم.