دیدار هیاتی سوئدی از اداره روابط خارجی خودمدیریتی شمال-شرق سوریه

هیاتی سوئدی با ریاست سفیر فردریک فلورن از اداره امور کنسولگری و حقوق مدنی سوئد، از اداره روابط خارجه خودمدیریتی شمال-شرق سوریه دیدار کرد.

این هیات از سوی ریاست مشترک روابط خارجی شمال-شرق سوریه، عبدالکریم عمر، معاون وی فنر الگیت، زوزان انس از دفتر روابط خارجی یگانهای مدافع زنان و صباح شابو معاون هیات زنان منطقه جزیر مورد استقبال قرار گرفت.

در این دیدار طرفین از وضعیت شمال-شرق سوریه سخن گفته و اعلام نمودند که لازم است تنش‌های سوریه بر اساس تصمیمات بین‌المللی، خصوصا قطعنامه ۲۲۵۴ سازمان ملل متحد و مشارکت تمام عناصر و مولفه‌های سوریه حل شوند.

عبدالکریم عمر ریاست مشترک اداره روابط خارجی شمال-شرق سوریه اظهار داشت: تهدیدهای ترکیه و حملات نظامی آن به منطقه ادامه داشته و پی در پی منطقه را مورد هدف قرار می‌دهد. اخیرا نیز منطقه را مجددا آماج حملات خود قرار داده است و در نتیجه این حملات موج جدیدی از آوارگان براه افتاده است. در مناطق اشغال شده نیز نقض حقوق بشر، تعدی، دستگیری و بازداشت خانواده‌ها، غصب اموال غیر نظامیان و تغییر دموگرافی منطقه از سوی گروه‌های تبهکار تحت رهبری ترکیه ادامه دارد.

عمر عبدالکریم در بخش دیگری از دیدار خود با هیات سوئدی ضمن اشاره به محدودیتهای خودمدیریتی اظهار داشت: ما با محدودیتها و موانع بزرگی روبرو هستیم. بزرگترین مانع ترور و هسته‌های مخفیی هستند که دست به انجام حمله می‌زنند. به همین دلیل است که باید همگاری بین خودمدیریتی و ائتلاف بین‌المللی در مقابله با هسته‌های مخفی ادامه داشته باشد. همچنین منطقه با تنش بزرگ اقتصادی هم مواجه است، اگر جامعه بین‌المللی کمک‌های اقتصادی خود را به منطقه ارسال نکند، بار دیگر زمینه برای سازماندهی داعش مهیا می‌شود. در رابطه با وضعیت کمپ هوله، قتل‌های روزانه در این کمپ، آموزش فرزندان بر اساس ذهنیت داعشی هم گفتگوهایی انجام و اعلام شد که فرزندان داعشیان باید مجددا آموزش پیدا کرده و از جو تندروی کمپ دور شوند.

سفیر فردریک فلورن هم ضمن اظهار تشکر از موضوعات مهمی که از سوی مدیران روژآوا مطرح شده بود اعلام کرد که به نمایندگی از حکومت سوئد ما تلاش‌های رهبری و خلق‌های شمال-شرق سوریه را که در حال نبرد علیه ترور هستند، مهم ارزیابی می‌کنیم. شما جزو شرکای ما بوده و ما هم در این نبرد با شما همگام هستیم. این پیام بسیار مهم بوده و می‌خواهم آن را به شما انتقال دهم که وضعیت دشوار پیشاروی شما را درک می‌کنیم. ما خوشحالیم که با شما کار کرده و بر مبنای اعتماد و همکاری برای حل مسائل و مشکلات عمل می‌کنیم.

در خاتمه این دیدار، شماری از زنان و خانواده‌های داعشی بر اساس سند رسمی امضا شده از سوی طرفین به نماینده سوئد تحویل داده شدند.