فهیمه حمو: ائتلاف به ابزاری برای تحقق منافع ترکیه تبدیل شده است

فهیمه حمو از اعضای ریاست مجلس سوریه دمکراتیک اعلام نمود که ائتلاف غیر میهنی سوریه به ابزاری برای جاسوسی تبدیل شده و در راستای منافع دولت ترک گام بر می‌دارد.

نصر الحریری ریاست به اصطلاح ائتلاف سوری در اظهارات هفته گذشته خود از دولت اشغالگر ترک درخواست کرده بود که با تبهکاران ارتش میهنی به تل رفعت و منبج و تمام مناطق دیگر سوریه حمله شود. این اظهارات از سوی خلق‌های سوریه با اعتراض مواجه شدند، زیرا خیانتی صریح به خاک و میهن تلقی شده است. در خصوص این مسئله و اظهارت حریری، آژانس خبری هاوار گفتگویی را با فهمیه حمو از اعضای ریاست مجلس سوریه دمکراتیک انجام داده است. فهمیه حمو در این گفتگو اظهار داشت که موضع ائتلاف سوری در مقابل خلق سوریه مایه شرم است. فهمیه حمو همچنین ائتلاف میهنی سوری را اتلافی غیر میهنی معرفی کرده و اظهار داشت که این ائتلاف در راستای منافع و حراست از خلق سوریه حرکت نمی‌کند.

فهمیه حمو در این گفتگو ضمن اشاره به تناقض‌های مبانی فکری با گام‌های برداشته شده از سوی این ائتلاف اعلام کرد که ما مشاهده می‌کنیم که این ائتلاف بر اساس منافع دولت ترک حرکت کرده و به حافظ نخستین سیاستهای دولت ترک علیه خلق‌های دیگر منطقه تبدیل شده است.

فهمیه حمو در بخش دیگری از این گفتگو در رابطه با سیاستهای دولت ترک در منطقه نیز اظهار داشت که: ما شاهد سیاستهای توسعه‌طلبانه‌ای هستیم که خلق‌های منطقه را هدف قرار داده و نمونه آن نیز اشغال خاک سوریه است. دولت ترک با حمایت ارتش به اصطلاح میهنی سوریه، به جاسوسی دست زده و نمی‌تواند نمایندگی مطالبات خلق‌های سوریه را بر عهده داشته باشد.

فهمیه حمو در خصوص استفاده دولت ترک از تبهکاران ارتش میهنی سوریه نیز افزود: ارتش میهنی سوریه به منظور دست‌یابی به منافع خود از طریق این تبهکاران دست به اشغال خاک شمال سوریه می‌زند، رژیم ترک از این تبهکاران به عنوان تضمین اقدامات خود بهره‌برداری کرده و برای این دولت اشغالگر فرقی نمی‌کند که این اقدامات در قره باغ باشد یا لیبی. گزارشهای اخیر رسانه‌ها نشان می‌دهند که دولت ترک از این تبهکاران برای حمله به جنوب کوردستان استفاده کرده است.

فهمیه حمو در بخش پایانی گفتگوی خود اعلام نمود که ناصر الحریری در اظهارت اخیر خود خواستار حمله ترکیه به مناطق شمال سوریه شده و این سخنان اثبات می‌کنند که ائتلاف به ابزاری برای توسعه‌طلبی‌های دولت ترک تبدیل شده است. همچنین مناطق شمال سوریه که به اشغال درآمده‌اند به مناطقی برای آدم‌ربایی، قتل و ویرانی نهادها و سازمان‌ها و ارزش‌های بشری تبدیل شده‌اند. جامعه بین‌المللی و نمایندگان دیگر ائتلاف نیز هیچگونه موضعی در خصوص این اقدامات نشان نمی‌دهند.

دیالوگ بهترین راه حل است

فهمیه حمو همچنین افزود که ما به عنوان نمایندگان خلق سوریه اصرار داریم که هدف و اراده ما از طریق دیالوگ تحقق پیدا می‌کند. زیرا دیالوگ تنها راه حل بی‌ثباتی‌ها و مشکلاتی است که این کشور سالها با آن روبرو بوده است. در خاتمه وی از ائتلاف درخواست نمود که دست از خدمت به منافع دشمنان خلق‌های سوریه و اشغالگری برداشته و از تمامی گروه‌های اپوزسیون سوری درخواست نمود که با برگزاری نشستی مشترک راه حلی برای آینده خلق‌های سوریه تامین کرده و حقوق آنها را بتوانند تامین کنند.