فراخوان جنبش جامعه دمکراتیک برای انسجام هر چه بیشتر در مقابل دولت فاشیست ترک

جنبش جامعه دمکراتیک از خلق‌های شمال-شرق سوریه درخواست نمود که در مقابل دولت فاشیست ترک اتحاد و مبارزه خود را هر چه بیشتر توسعه بخشند. جنبش جامعه دمکراتیک در این باره اظهار داشت که جامعه بین‌المللی با سکوت خود همکاری جرایم دولت اشغالگر ترک است.

جنبش جامعه دمکراتیک TEV-DEM در رابطه با حملات هوایی دو روز پیش دولت اشغالگر ترک به کوبانی که در جریان آن پنج شهروند جان خود را از دست داده و ۴ نفر هم مجروح شدند، بیانیهای را منتشر کرد.

جنبش جامعه دمکراتیک TEV-DEM در ابتدای این بیانیه ضمن اشاره به جرایم مداوم دولت ترک اعلام کرد: تحرکات فراوان هوایپماهای جاسوسی بدون سرنشین دولت اشغالگر ترک در آسمان روژآوا و همچنین تحرک آنها در نوار مرزی به بمباران و قتل و تخریبات مکرر به رویه دولت ترک تبدیل شده است. یعنی هر زمان که بخواهند که بدون ایجاد تمایز بین مناطق نظامی یا وسائل نقلیه غیر نظامی، دست به بمباران مناطق می‌زنند.

تمام شهرهای روژآوا-شمال و شرق سوریه با تهدید حملات زمینی و هوایی اشغالگری ترک و جنایات غیر انسانی و قتل‌عام آن مواجه هستند، با این جنایات، تمام قوانین بین‌المللی را نقض می‌کنند. همچنین با جنایات تروریستی خود به هیچیک از قوانین و معاهدات بین‌المللی و سازمانهای حقوقی بین‌المللی پایبند نیستند.

جنبش جامعه دمکراتیک TEV-DEM در بخش دیگری از بیانیه خود ضمن اشاره به حملات اخیر دولت ترک به شمال-شرق سوریه ادامه می‌دهد: روز گذشته با حمایت و همکاری آشکار تبهکاران، در زرگان قتلعامی روی داد، امروز با همان راهکارهای پلیدی که علیه خانواده یوسف گُلو و نوه‌های وی در قامشلو و در شنگال، مروان بدل و فرزندان وی در پیش گرفته شد، قتل‌عام بزرگی در کوبانی را انجام دادند. یک خانه غیر نظامیان را مورد هدف قرار دادند که در نتیجه آن افرادی شهید و مجروح شدند.

جنبش جامعه دمکراتیک در این بیانیه اعلام کرده است که این حملات نشانه شکست دولت است که در بحرانی شدید به سر برده و می‌افزاید: این حملات تروریستی حاکی از ترس دولت ترک اشغالگر ترک، در نتیجه بحران‌های اجتماعی و اقتصادی هستند و نشان می‌دهند که سیاستمداران شکست خورده نمی‌توانند مسیر سیاست را دنبال کنند، به همین دلیل راهکار جنگ شکست خورد و جنگ انتقامی را علیه خلق‌های مبارزه در دستور کار قرار داده‌اند تا بقای ترور و تندروی را طولانی کنند. در این باره هم از سکوت مجامع بین‌المللی بهره‌برداری می‌کنند.

جنبش جامعه دمکراتیک TEV-DEM سکوت مجامع بین‌المللی و خصوصا سکوت روسیه و نیروهای ائتلاف بین‌المللی را در مقابل جنایات دولت ترک محکوم کرده و در این باره می‌گوید: با سکوت خود در این جنایات سهیم می‌شوند.

بیانیه جنبش جامعه دمکراتیک TEV-DEM در خاتمه از تمام عناصر و هویتهای تشکیل دهنده منطقه درخواست اتحاد کرده و می‌خواهد که خلق دستاوردها و ارزش‌های انقلابی و اخلاقی خود را حفظ کرده و در مقابل دولت فاشیست ترک مبارزه را تقویت و قدرتمند کنند.