فرماندهی کل یگان‌های مدافع زنان خواستار آمادگی عمومی برای جنگ شد

فرماندهی کل ی.‌پ‌.ژ در یک بیانیه انقلاب روژاوا را در برابر اشغال، استعمار، ناعدالتی و نابرابری در قرن بیست و یکم عنوان کرد و گفت انقلاب نوزدهم ژوئیه ادامه تاریخ مقاومت خلق کورد است

فرماندهی کل یگان‌های مدافع زنان در یک بیانیه ضمن تجلیل از انقلاب روژاوا از کلیه مردم شمال و شرق سوریه خواست خود را برای یک جنگ احتمالی آماده کنند. ی.‌پ.‌ژ به افکار عمومی جهانی اعلام کرد اگر ترکیه حمله کند، به هر قیمتی که شده از خاکشان دفاع خواهند کرد.

فرماندهی کل ی.‌پ‌.ژ در یک بیانیه انقلاب روژاوا را در برابر اشغال، استعمار، ناعدالتی و نابرابری در قرن بیست و یکم عنوان کرد و گفت انقلاب نوزدهم ژوئیه ادامه تاریخ مقاومت خلق کورد است که عزم و هدفی برای آزادی سایر خلق‌ها نیز دارد. این انقلاب که زنان پرچمدار آن بودند در جغرافیای شمال و شرق سوریه زندگی نوینی آفرید.

این بیانیه اضافه می‌کند: قیام نیمه‌تمام چندصد سالەی کوردها سرانجام راه پیروزی خود را در روشنایی اندیشەهای رهبر آپو پیدا کرد و تحت لوای ایدەی "ملتِ دمکراتیک"، پرچم استقلال را در کوبانی تا عفرین و دیرِک تا قامشلو برافراشت و علیرغم ده سال حملات سیاسی، نظامی و اقتصادی، مقاومت کرد و قدرتمندتر شد.

فرماندهی ی‌.پ‌.ژ با ادای احترام به زنان مبارز کورد، مادران فداکار و مبارزان اینترناسیونالیستی که در صفوف ی.پ‌.ژ جانشان را فدا کردند، خاطرنشان می‌کند این انقلاب در سایه زحمات آنها و مردم ما رقم خورد و ده ساله شد.

این بیانیه به لزوم مشارکت همگانی در گام دوم انقلاب که شامل بازسازی و دفاع از دستاوردها است پرداخته و یادآوری می‌کند علاوه بر شرایط نسبتا سخت اقتصادی و مسائل اجتماعی، دشمنان می‌خواهند با انجام نسل‌کشی، انقلاب روژاوا را از بین ببرند.

فرماندهی ی.‌پ.‌ژ می‌گوید در چنان شرایطی قرار داریم که می‌باید همه اعم از کورد، عرب، سریان و ارمنی و غیره مشکلات خود را به کناری گذاشته و حول انقلاب متحد شوند. در برابر حمله اشغالگرانه احتمالی، نان و آب خود را آماده کنند و با رفتن به اماکن زیر زمینی، برای کمک به مبارزان و جنگ آماده باشند. 

فرماندهی کل یگان‌های مدافع زنان نوشته است:"در روزهایی که مناطقمان از سوی فاشیسم اردوغان تهدید به اشغال می‌شوند، افکار عمومی جهانی بداند که ما بهمراه مردم خود به هر قیمتی که شده از خاکمان دفاع خواهیم کرد."