عفرینی‌ها به تغییر دموگرافی عفرین اعتراض کردند

کمیته‌ی خودمدیریتی محلی منطقه عفرین از جامعه‌ی بین‌المللی درخواست نمود تا در مقابل سیاست اشغالگرانه در عفرین سکوت نکند. همچنین اعلام نمود، برای آزادی عفرین نیاز به اتحاد و ادامه‌ی مقاومت است.

ده‌ها عضو شورای خودمدیریتی منطقه‌ای و شهرداری‌های منطقه عفرین در پارک رهبر اوجالان در روستای تل سوسن کانتون شهبا جمع شده و در مورد سیاست اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه در مورد تغییر دموگرافی و ساخت شهرک برای تبهکاران، بیانیه‌ای قرائت کردند.

روسای مشترک این شورا ملک حسین به زبان کوردی و فایق احمد به زبان عربی بیانیه را قرائت کردند.

در این بیانیه در مورد سیاست تغییر دموگرافی عفرین صحبت شده و اعلام شده است، دولت ترکیه و تبهکارانش پس از آن که ساکنین اصیل عفرین را آواره کردند و آنهایی نیز که در عفرین مانده بودند را ربودند و آنها را به قتل رساندند، تبهکاران و خانواده‌هایشان را در محل زندگی آنها اسکان دادند و با همکاری قطر و کویت تحت عنوان همکاری های بشردوستانه جمعیت اسکان اشغالگران را ایجاد می‌کنند.

در این بیانیه همچنین آمده است، تعداد بسیاری از سازمان‌های حقوقی و قانونی بین‌المللی در گزارش‌های خود در مورد جنایت دولت ترکیه و تبهکارانش در عفرین صحبت کرده‌اند اما همه در این رابطه ساکت هستند.

در ادامه‌ی بیانیه همچنین آمده است: دولت ترکیه تلاش می‌کند تا عفرین را از هویت سوری و کوردی اصیل خود جدا کند. آثار باستانی آن را غارت می‌کند تا تاریخ آن را تغییر داده و از بین ببرد و همچنین بکارگیری زبان ‌ترکی و استفاده از پول ترکیه را بر ساکنین عفرین تحمیل کرده و پرچم ترکیه را برافراشته است و اسامی شهرها و روستاها را تغییر داده است. از طرف دیگر خانواده‌ی تبهکاران عرب و ترکمن را در عفرین اسکان داده و ساکنین اصلی عفرین را ربوده و از آنها فدیه می‌گیرد. همچنین علیه زنان مرتکب جنایات بسیاری می‌شوند.

در این بیانیه همچنین به شرایط دشوار بیشتر از ۱۵۰ هزار آواره‌ی عفرینی که در کمپ‌های شهبا ساکن شده‌اند اشاره شده  است، که نظاره‌گر شهر اشغال شده‌ی خود هستند. اما جامعه بین‌المللی به ویژه روسیه که ضامن حکومت سوریه است، در مقابل جنایات ترکیه و تبهکارانش سکوت کرده‌اند.

در این بیانیه از همه کشورهای جهان و نیروهای صلح‌طلب درخواست شده است تا دست از سکوت برداشته و تغییر دموگرافی عفرین را متوقف کنند. همچنین از آوارگان درخواست شده است تا به شیوه‌ای متحد و بیشتر از آنچه که اکنون وجود دارد، برای آزادسازی عفرین و ادامه‌ی خط مقاومت مبارزه کنند.