فوزا یوسف: گسترش مسائل و مشکلات اقتصادی و سیاسی در نتیجه فقدان یک سیستم اجتماعی دمکراتیک است

نشست سالانه شورای کانتون قامشلو در مرکز فرهنگی و هنری آرام تیگران در شهرک رمیلان برگزار شد. در این نشست ۲۰۰ عضو از اعضای این شورا از مناطق و کانتون‌های مختلف همراه با نمایندگان خودمدیریتی منطقه جزیره گردهم آمدند.

در این نشست وضعیت تشکیلاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت، گزارش سالانه قرائت و برای سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شد. در این نشست فوزا یوسف عضو هیات ریاست حزب اتحاد دمکراتیک ضمن توجه به بحران در خاورمیانه، به دلیل نبود اراده خلق و حاکمیت رژیم‌های مسلط، اعلام کرد که فقدان یک سیستم اجتماعی دمکراتیک مسائل و بحرانهای اقتصادی و سیاسی را بازتولید می‌کند. فوزا یوسف در ادامه خاطرنشان ساخت که هم اکنون هم شاهد دخالت‌های بین‌المللی در خاورمیانه بوده و این دخالت‌ها بدون ثباتی را با خود به ارمغان می‌آورد. باعث عدم ثبات در لبنان، بحران لیبی، وضعیت بی‌ثبات عراق بعد از انتخابات و بحران سوریه شده است و از طرف دیگر دخالت‌های ترکیه و تهدیدهای ترکیه علیه مناطق شمال-شرق سوریه شده است. تمام این مسائل نشان می‌دهد که سیستم بین المللی نمی‌تواند مشکلات و مسائل خلق‌ها را حل کند.

فوزا یوسف در این نشست اعلام کرد که پروژه خودمدیریتی آلترناتیف رژیمهای فرادست بوده است، اما نیروهای مرتجعی که به اراده خلق باوری ندارند این فرایند را به عنوان تهدیدی برای خود می‌بینند. وی در ادامه در خصوص بحران اقتصادی در سوریه و روژآوا نیز اظهار داشت: ما با بحران اقتصادی روبرو هستیم. اما در صورتیکه اداره امور را با نظم به پیش ببریم، با کمترین زیان و آسیب می‌توانیم از بحران گذر کنیم. به همین دلیل لازم است بیشتر بر امور کشاورزی تاکید کنیم زیرا کشاورزی ستون اصلی تولید در منطقه به شمار می‌رود.

فوزا یوسف در خاتمه این نشست اعلام کرد که: لازم است که از خود انتقاد کنیم، زیرا ما به خوبی می‌دانیم که تا کنون به خوبی بر مسئله کشاورزی تاکید نشده است، اما لازم است که در سال ۲۰۲۲ بر کشاورزی در منطقه تاکید شود.