خبر فوری: یورش به استرک تی‌وی و مدیا هابر: پلیس ساختمان را غارت کرد

گفتگوی مسئولین اداره خودگردان و مجلس سوریه دمکراتیک با مسئولین روسیه و آمریکا

نمایندگان مجلس سوریه دمکراتیک با هیئتی از وزارت امور خارجه روسیه با سرپرستی میخائیل باگدانوف در شهر مسکو دیدار کردند. در همین چارچوب هیئتی از مجلس سوریه دمکراتیک در واشنگتن با مسئولین آمریکا ملاقات کردند.

روز گذشته وبسایت رسمی سوریه دمکراتیک (MSD) اعلام کرد که هیئت‌های آنان در شهرهای مسکو و واشنگین با مسئولان روسی و آمریکایی ملاقات کرده‌اند.

در گزارش م.س.د در مورد مذاکرات در مسکو آمده است:"با دعوت رسمی وزارت کار امور خارجه روسیه، هیئت م.س.د و اداره خودگردان شمال و شرق سوریه با سرپرستی الهام احمد با هیئت وزارت امور خارجه روسیه با سرپرستی میخائیل بوگدانوف دیدار کردند."

مجلس سوریه دمکراتیک با مثبت ارزیابی کردن این دیدار می‌افزاید که طرفین بر چاره‌یابی سیاسی بحران سوریه بر مبنای قطعنامه ٢٢۵۴ شورای امنیت به توافق رسیده‌اند و بر اهمیت مشارکت م.س.د در حل سیاسی تأکید شده است. طرفین نقض حاکمیت سوریه از سوی رژیم ترک را به بحث گذاشتند.

م.س.د می‌افزاید که دیدار م.س.د با وزارت خارجه روسیه در چارچوب مذاکرات الهام احمد با سرگئی لاوروف در سپتامبر ٢٠٢٠ صورت  گرفته است.

در مورد مذاکرات در واشنگتن هم آمده است:"مسئولین کاخ سفید در گفتگو با هیئت مجلس سوریه دمکراتیک با سرپرستی الهام احمد، با تأکید بر همپیمانی آمریکا با ق.س.د تداوم حضور نظامیان آمریکایی تا نابودی کامل گروه مزدور داعش و هسته‌های مخفی آن و همچنین ادامه کمک‌های آمریکا به استقرار و امنیت در منطقه را مورد تأکید قرار دادند."

وبسایت م.س.د می‌افزاید که این هیئت روز جمعه در کاخ سفید با مسئولین آمریکایی دیدار کرده‌اند. هیئت م.س.د همچنین با نمایندگان کنگره آمریکا دیدار کرده و طرف آمریکایی بر تداوم حمایت واشنگتن از م.س.د تأکید کرده‌اند.