غریب حسو: جنایات دولت ترک در عفرین، تداوم جنایات داعش است

غریب حسو اظهار داشت که پارت دمکرات کوردستان علیه کورد نقش دشمن را ایفا می‌کند. وی در ادامه اعلام کرد که جنایات دولت اشغالگر ترک در عفرین تداوم جنایات داعش در منطقه است.

 روز گذشته با شعار "با تحکیم تشکیلاتی پاسخ قتل‌عام شنگال و اشغال عفرین را خواهیم داد"  چهارمین کنفرانس اتحاد ایزدیان عفرین آغاز بکار کرد. این کنفرانس در منطقه احدس از توابع شهبا آغاز بکار کرد. صدها عضو اتحادیه‌ها و احزاب سیاسی، شیوخ و روسای عشایر کورد و عرب در این کنفرانس شرکت کردند. بعد از انتخاب هیات کنفرانس و قرائت ادعیه مذهبی، غریب حسو ریاست مشترک جنبش جامعه دمکراتیک سخنرانی کرده و برگزاری این کنفرانس را به جامعه ایزدی، ساکنان عفرین و رهبر آپو تبریک گفت.

حسو در سخنرانی خود از جنایات تبهکاران داعش در شنگال و جنایات دولت اشغالگر ترک در عفرین سخن گفته و اظهار داشت: جنایاتی که داعش ۷ سال قبل علیه شنگال مرتکب شد، هم اکنون دولت اشغالگر ترک و تبهکاران وابسته به آن در عفرین مرتکب می‌شوند. در واقع جنایات دولت ترک در عفرین، تداوم جنایات داعش است.

حسو در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به سیاستهای پارت دمکرات کوردستان نیز اظهار داشت: پارت دمکرات کوردستان سیاست دشمنی خود را علیه خلق کورد ادامه می‌دهد و همراه با حملات مداوم دولت اشغالگر ترک، پارت دمکرات کوردستان نیروهای مدافع خلق را در کوه‌های کوردستان هدف قرار می‌دهد. همچنین حملات تبهکاران داعش را نیز تسهیل کرده است، زمانی که پارت دمکرات کوردستان از شنگال عقب‌نشینی کرد، ساکنان شنگال با تبهکاران داعش بی‌دفاع روبرو شدند. همراه با این اقدامات هم نمایندگان خودمدیریتی در باشور کوردستان را نیز ربوده و تا کنون از سرنوشت این افراد خبری در دست نیست، هدف آنان نیز در تنگنا قرار دادن خودمدیریتی است.

در این کنفرانس سلیمان جعفر ریاست مشترک مجلس قانونگذاری منطقه عفرین سخنرانی کرده و برگزاری این کنفرانس را به خلق کورد و جامعه ایزدی تبریک گفت. سلیمان جعفر تایید کرد که این کنفرانس می‌تواند به پاسخ تمام توطئه‌ها علیه پروژه ملت دمکراتیک و تلاش‌ها برای از میان برداشتن مقاومت خلق‌های شمال-شرق سوریه باشد.

در ادامه این کنفرانس عضور اتحادیه زنان ایزدی روژآوا، سودا حسو نیز سخنرانی کرده و اظهار داشت: با روح زنان آزاد ایزدی که در مقابله با فرمان‌های بیشماری به مقابله برخاسته‌اند، چهارمین کنفرانس اتحادیه زنان ایزدی عفرین به پاسخی برای توطئه‌های اشغالگری ترک تبدیل می‌شوند. بدون گمان عفرین آزاد خواهد شد و ساکنان آن باز خواهند گشت.

این کنفرانس همچنان ادامه دارد.