گرامیداشت روز جهانی زن در حلب

کنگره زنان ستار به مناسبت فرارسیدن روز ٨ مارس، روز جهانی زن، در محله شیخ مقصود شهر حلب مراسمی ویژه را برگزار کرد و هدایایی را میان زنان شرکت کننده توزیع کرد.

به مناسبت ٨ مارس، روز جهانی زنان زحمت‌کش کنگره زنان ستار مراسمی را در محله شیخ مقصود حلب با شعار «با هم از انقلاب خود محافظت کنیم و سرزمینمان را آزاد نماییم» برگزار کرد.

در این چارچوب کنگره زنان ستار هدایایی را میان اعضای کومین شهید گُلی سلمو و کومین شهید شیلان در محله شیخ مقصود و کومین شهید روکن زردشت در محله اشرفیه توزیع نمود.

همچنین کمیته بهداشت کنگره ستار در محله شیخ مقصود اقدام به اهدای گُل و بسته‌های درمانی میان معلولان کرد. از سوی دیگر کمیته اقتصادی کنگره ستار نیز به زنان شاغل در کارگاه‌ها هدیه داد.

در همین چارچوب جمعیت زنان جوان با شعار «برای گرفتن انتقام خون پیشاهنگانمان ویان، نوژیان و روژین روز ٨ مارس را به روز آزادی زنان مبدل می‌کنیم» مراسمی در سالن عإرین در منطقه شفیق شهر حلب برگزار شد. صدها نفر از ساکنان منطقه، نمایندگان سازمان‌ها و نهادها، اعضای احزاب سیاسی و نیروهای اسایش در این مراسم شرکت کردند.

محل برگزاری مراسم با تصایور بزرگ رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، تصاویر شهیدان راه آزادی و پرچم‌های جمعیت زنان جوان مزین شده بود.

عایشه حسو رئیس مشترک حزب اتحاد دمکراتیک شعبه حلب، هیفا بکر به نمایندگی از جمعیت زنان جوان و آمنه خدرو به نمایندگی از کنگره زنان ستار سخنرانی کردند.

سخنرانان با اشاره به نقش رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در مبارزه آزادی و پروژه ملت دمکراتیک و جایگاه زنان افزودند که جرقه انقلاب زنان در خاورمیانه با تأسیس پ.ک.ک زده شده است.

همچنین گفته شد که نیروهای استعمارگر در حملات خود به جامعه زنان را آماج حمله قرار داده‌اند، زیرا زنان بنیان یک جامعه می‌باشند.

سخنرانان افزود که ٨ مارس باید به نقطه عطف رهایی زنان از بردگی مبدل شود.

پس از سخنرانی شرکت کنندگان گروه ترانه‌خوانی شهید ویان، گروه رقص فولکوریک شهید نوژیان و گروه تئاتر شهید روژین روی صحنه رفتند.

مراسم با ترانه‌های گروه آواز شهید وژین جنبش هلال زرین و پایکوبی و رقص کوردی تا پاسی از شب ادامه یافت.