گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کشتار پاریس در کوبانی

ساکنان منطقه فرات با راهپیمایی دسته جمعی یاد و خاطره شهدای کشتار پاریس را گرامی داشتند.

ساکنان منطقه فرات با راهپیمایی دسته جمعی یاد و خاطره شهدای کشتار پاریس را گرامی داشتند  و اعلام کردند: مبارزه آزادی سکینه و اوین ها را گسترش می بخشیم.. کشتار ۹ ژانویه ۲۰۱۳ و ۲۳ دسامبر ۲۰۲۲ پاریس که منجر به کشتار وحشیانه انقلابیون کورد شد، توسط مردم منطقه فرات محکوم شد.

در دهمین سالگرد ترور نهم ژانویه، هزاران نفر در کوبانی تجمع کردند و تظاهراتی را به یاد سکینه جانسیز (سارا)، فیدان دوغان (روژبین) و لیلا شایلمز (روناهی) برگزار کردند. جمعیت از منطقه ژنا آزاد راهپیمایی را آغاز کردند و با تصاویر شهدای ترور پاریس به سمت میدان صلح حرکت کردند. در این مراسم شعارهای «شهدا نمی‌میرند» و «ژن، ژیان، آزادی» سر داده شد. پس از راهپیمایی، تجمعی در میدان آشتی برگزار شد. پس از یک دقیقه احترام به یاد و خاطره شهدا، زوزان بکر عضو ستاد هماهنگی کنگره ستار منطقه فرات سخنرانی کرد.

زوزان بکر با بیان اینکه سکینه جانسیز با اراده قوی برای رفع بردگی مردسالارانه زنان و تامین آزادی زنان مبارزه کرد، گفت: میلیون‌ها نفر در مسیر سکینه و یارانش راه می‌پیمایند. شعارهای «شهدا نمی‌میرند» و «ژن، ژیان، آزادی» بی‌وقفه در محل تجمع سر داده شد.