گیلو عیسی: لازم است همه با روح مقاومت کوبانی به میادین سرازیر شوند

واکنش به حملات اخیر ارتش اشغالگر ترک به  کوبانی افزایش پیدا می‌کنند. گیلو عیسی عضو کمیته مرکزی پ.د.ک سوریه از افکار عمومی جهانی و منطقه‌ای و خلق کورد خواست که با روح اول نوامیر، روز جهانی مقاومت کوبانی  به میادین سرازیر شوند.

بعد از تهدیدهای روژآوا از سوی رجب اردوغان، اظهارات مشایهی از سوی مولود چاوش اوغلو و خلوصی اکار، وزرای خارجه و جنگ ترکیه منتشر شده‌اند. بعد از این تهدیدها، هوایپماهای اکتشافی بدون سرنشیت دولت اشغالگر ترک در ۲۰ اکتبر به کوبانی حمله کردند. در جریان این حمله، بکر جرادی ریاست مشترک مجلس عدالت اجتماعی و دو غیر نظامی جان خود را از دست داده و سه نفر غیر نظامی دیگر هم مجروح شدند. همچنین در جریان حملات ۲۳ اکتبر هم سه نفر از شروانان نیروهای سوریه دمکراتیک به شهادت رسیدند.

گیلو عیسی عضو کمیته مرکزی حزب دمکرات کورد سوریه در این باره اعلام کرد که حملات دولت اشغالگر ترک، انقلاب روژاوا و دستاوردهای آن را هدف قرار داده است. عیسی در این باره اعلام کرد که دولت ترک تلاش می‌کند تا ایدئولوژی اخوانی را بار دیگر به سوریه بازگرداند. گیلو عیسی در ادامه افزود: دولت ترک با حملات خود تلاش می‌کند تا آرامش و ثبات در منطقه را برهم بزند. دولت ترک طی دیدارهای خود با امریکا و روسیه خواستار تصویب حملات به روژآوا شده است. اما اردوغان در این گفتگوها دست خالی بازگشته و این بار تلاش نمود تا از طریق حمله هوایی ثبات منطقه را برهم بزند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به حملات صورت گرفته علیه کوبانی اظهار داشت: اخیرا در مقابل دادگستری کوبانی شاهد حمله به یک خودرو نظامی بودیم. در جریان حمله‌ای دیگر که در ۲۳ اکتبر روی داد، سه شروان نیروهای سوریه دمکراتیک به شهادت رسیدند. دولت اشغالگر ترک از طریق این حملات می‌خواهد که حملات جدیدی را به کوبانی و شمال-شرق سوریه صورت دهد. امریکا و روسیه هم در مقابل وعده‌هایی را که به خودمدیریتی و خلق‌های دیگر منطقه داده بودند تحقق نبخشیده‌اند. در این منطقه به دلیل پیمان قبلی هیچ نیروی نظامی حضور ندارد. در این منطقه تنها نیروهای امنیت داخلی حضور دارند و تنها از خاک و سرزمین خود دفاع می‌کنند. لازم است که روسیه و آمریکا در این رابطه به مسئولیتهای خود عمل کنند.

اردوغان شکست خود را مانند شکست خود قلمداد می‌کند

گیلو عیسی همچنین خاطرنشان ساخت که بعد از مبارزه وسیع خلق کورد، داعش به نحوی فیزیکی در خاک شمال-شرق سوریه خاتمه پیدا کرد. همین مسئله باعث شد که تبهکاران داعشی در حوزه جهانی ضعیف شوند. در مبارزه علیه تبهکاران داعش، تا کنون ده هزار نفر از شروانان به شهادت رسیده و مجروح شده‌اند. و چون دولت ترک با قلع و قمع داعش خود را شکست خورد می‌بیند، حملات سنگین‌تری را عیه روژاوا آغاز نموده است. دولت ترک شکست داعش را شکست خود می‌داند.

عیسی همچنین افزود که دولت ترک با هدف درهم شکستن دستاوردهای انقلاب روژآوا سیاستهای جدید خود را وارد عمل کرده و هم اکنون دولت ترک از دمکراتیک شدن منطقه در هراس است. هدف اردوغان این است که مسائل و مشکلات سیاسی داخلی خود را با جنگ‌افروزی در خارج از ترکیه حل کند. تلاش می‌کند تا بحران را از این طریق از خود دور کند. تمام گفته‌های اردوغان در رابطه با روژآوا دروغ هستند. نیروهای روسیه در کوبانی حضور دارند و نیروهای دمشق هم در مرز هستند. نیروهای سوریه دمکراتیک، یگانهای مدافع خلق و یگانهای زنان بعد از شاهراه 4M مستقر شده‌اند. دولت ترک به بهانه پ.ک.ک می‌خواهد که به حملات خود مشروعیت ببخشد. هدف اردوغان این است که نه فقط به یک شهر حمله کند، بلکه کل پروژه ملت دمکراتیک را در تمام شمال-شرق سوریه از میان بردارد.

باید نیرویی که داعش را از میان برداشت پا برجا بماند

گیلو عیسی در ادامه افزود: هم فلسفه اسلام رادیکال را بر جامعه تحمیل می‌کنند و هم به اقداماتی دست می‌زنند تا آینده جوامع را به سوی تاریکی بکشانند. البغدادی که از  سوی دولت اشغالگر ترک حمایت می‌شد، در مناطق حوالی ادلب از سوی نیروهای سوریه دمکراتیک و ائتلاف بین‌المللی به قتل رسید. در مقابل اردوغان فرهنگ داعش را همچنان مورد حمایت قرار می‌دهد. لازم است نیروهای بین‌المللی مانع از دولت ترک شوند که چنین حملاتی به کوبانی تکرار شوند. نیروهای بین‌المللی، آمریکا و روسیه حملات دولت ترک با هواپیماهای اکتشافی را به دلیل منافع خود نادیده می‌گیرند. روسیه و امریکا با دولت ترک بر سر کورد و دستاوردهای آن معامله می‌کنند. همچنین روسیه با تهدیدها دولت ترک تلاش می‌کند تا خودمدیریتی را تهدید کند. این اقدامات هم در راستای منافع حکومت دمشق قرار دارد. و دولت ترک هم از این اختلافات بهره‌برداری کرده و حملات خود را ادامه می‌دهد.

دفاع در مقابل حملات حق مشروع است

گیلو عیسی خاطرنشان ساخت که در مقابل تمام این حملات مسئولیت اصلی خلق این است که بر اساس دفاع مشروع مبارزه کند و در ادامه افزود: لازم است خلقمان در مقابل این حملات بار دیگر در میان نیروهای دفاع مشروع جا گرفته و این مسئله بزرگترین پاسخ ما به استعمارگران باشد.

اول نوامبر که روز جهانی کوبانی شناخته می‌شود، باید تمام خلق به میادین سرازیر شده و برای دفاع از دستاوردهای انقلاب روژآوا در صحنه سیاسی حضور داشته باشند. خلقمان برای کوبانی در اروپا و هر چهار بخش کوردستان به پا خاست و امروز هم برای دفاع از دستاوردهای انقلاب روژآوا باید بار دیگر نشان بدهد که همراه با انقلاب روژآو است. خلقمان که در این سرزمین زندگی می‌کند، برای آزادی خلق‌های جهانی در مقابله با تاریکی‌هایی مانند داعش بیش از ۱۰ هزار شهید داده است. لازم است بار دیگر خلق‌های جهان با این واقعیت کوبانی و انقلاب روژآوا را حفظ کنند، از طرف دیگر خلقمان باید برای آشکار کردن کسانی که اشغالگران و استعمارگران حدمت می‌کنند، مبارزه خود را ادامه بدهد.