گزارش ماه آگوست ق.س.د؛ ده‌ها غیرنظامی در حملات ترکیه جانباختند

ده‌ها نفر از جمله هجده غیرنظامی در حملات ترکیه به شمال و شرق سوریه جانباختند

نیروهای سوریه دمکراتیك با انتشار گزارش آگوست اعلام کرد در ماه گذشته میلادی ارتش متجاوز ترکیه حداقل ١٨٠ بار با سلاح‌های سنگین و هفده بار با هواپیماهای بدون سرنشین به مناطق شمال و شرق سوریه حمله کرده است. شمار ٣٩ نفر در این حملات شهید شده‌اند که ١٨ تن آنان غیرنظامیان بودند.

مرکز خبررسانی نیروهای سوریه دمکراتیك گزارش ماه آگوست حملات و درگیری‌ها با ارتش متجاوز ترکیه و گروههای تبه‌کار وابسته به آن را منتشر کرد. ق.س.د می‌گوید حتی مراکز عمومی مانند آسیاب، مسجد، کلیسا و مدرسه به همراه غیرنظامیان و کشاورزان مشغول زراعت در زمین‌های خود هدف حملات بودند.

این اطلاعیه می‌افزاید: "اشغالگری ترکیه و تبه‌کاران آن در حملاتشان از انواع سلاح‌ها استفاده کردند. خودروها و مراکز غیرنظامیان را با هواپیماهای بدون سرنشین هدف قرار دادند و همزمان تلاش کردند وارد منطقه شوند اما نیروهای سوریه دمکراتیك این تلاش‌ها را ناکام گذاشتند."

طبق اطلاعیه ق.س.د، بخشی از این حملات مربوط به روستاهای حومه جنوبی عفرین اشغالی است که دائما توپباران می‌شوند. یک کودک مهاجر در یک روستای بخش شیرآوا از توابع عفرین و همچنین یک نظامی دولتی سوریه در این ماه مجروح شدند و خسارات مالی به املاک مردم منطقه وارد شد.

نواحی شهبا که انبوهی از آوارگان عفرینی پس از اشغال شهرشان به آن پناه برده‌اند نیز هدف حمله دائم ترکیه قرار دارند؛ بویژه بخش تل‌رفعت و روستاهای اطراف آن.

این نواحی در یکماه، ۴٣ بار هدف تعرض نظامی قرار گرفتند که سه بار آن با پهبادهای تهاجمی بود. از جمله مرکز بازار تل‌رفعت بمباران شد. ۶ نفر در حملات آگوست ترکیه به شهبا شهید شدند که پنج تن آنان، کودکان، زنان و غیرنظامیان بودند. شانزده غیرنظامی هم مجروح شدند.

بخش عین‌عیسی در کرانه شرقی رود فرات و جاده بین‌المللی ام-۴ نیز هدف حملات قرار دارند. ق.س.د اعلام کرد عین‌عیسی با توپ، تانک و موشک هدف قرار می‌گیرد و دو حمله پهبادی به آن صورت گرفت. این حملات به ایستگاه تصفیه‌سازی آب و نیروگاه برق زد و برق دو روستای منطقه را قطع کرد.

منطقه عمدتا مسیحی‌نشین تل‌تمر یکی دیگر از اهداف ترکیه است. شهدای تل‌تمر در ماه آگوست، دو مبارز شورای نظامی سریانی‌ها و شش غیرنظامی از جمله چهار دانش‌آموز دختر بودند. پنج غیرنظامی و سه نظامی دولتی سوریه نیز زخمی شدەاند. ق.س.د همچنین می‌گوید دکل‌های مخابراتی آسیب دیدند.

قامشلو و توابع آن که به مرزهای ترکیه نزدیکند نیز هدف قرار می‌گرفتند. ترکیه با بمباران مرکز قامشلو تعدادی را قربانی کرد. همچنین دربیسی ٨ بار و تربسپی ۴ بار هدف قرار گرفت. در این حملات پنج غیرنظامی جان خود را از دست دادند که دو تن آنان کودک بودند. علاوه بر این، ٩ مبارز شهید شدند. چهار شهید از نیروهای وظیفه دفاع بودند که از بیمارستان بیماران کرونا در قامشلو محافظت می‌کردند. تعداد مجروحین حملات به قامشلو نیز نوزده نفر است که ٨ تن کودک هستند.

ق.س.د در عین حال تعداد کشته‌شدگان ارتش سوریه در حملات ترکیه به اطراف کوبانی را چهار نفر بیان کرده و می‌گوید شماری از غیرنظامیان و نیروهای دولتی سوریه نیز زخمی شدند.

در شهر عاموده و روستاهای آن نیز ۵ مبارز وظیفه‌دفاع از نیروهای شمال و شرق سوریه به شهادت رسیدند. منبج نیز در این مدت صدها بار توپباران شده است اما تلفات جانی نداشت.