حمدان العبید: اتکای ما به مردم منطقه است و نه نیروهای بین‌المللی

معاون خودمدیریتی شمال و شرق سوریه اعلام کرد در برابر حملات نظامی ترکیه اتکای آنها به مردم منطقه است و نه نیروهای بین‌المللی.

حمدان العبید، معاون ریاست مشترک شورای اجرایی اداره خودگردان شمال و شرق سوریه در گفتگویی با خبرگزاری هاوار به عدم پایبندی ترکیه به توافق آتش‌بس منعقد شده با ضمانت آمریکا و روسیه اشاره کرد و گفت ما در یک جنگ نظامی مستقیم بلندمدت هستیم.

حمدان العبید تهدید جدید ترکیه برای اشغال مناطق شمال و شرق سوریه به بهانه تأمین "امنیت ملی" را زیر سئوال برد و گفت آنها مدعی ایجاد منطقه امن در منبج و تل‌رفعت هستند تا پناهجویان را در این مناطق شمال سوریه اسکان دهند. هدف واقعی آنها اما اشغال این مناطق و الحاق آن به ترکیه است.

معاون خودمدیریتی شمال و شرق سوریه گفت باید پرسید پس چرا وجود گروه‌های تروریستی و جهادی مانند القاعده و داعش در ادلب، امنیت ملی ترکیه را تهدید نمی‌کند؟

او با اشاره به توافق ناتو با ترکیه در مادرید علیه نیروهای شمال و شرق سوریه گفت ما متکی به هیچیک از حکومت‌ها و نیروهای بین‌المللی که علیه ما توافق می‌کنند نیستیم و اتکای ما به مردم مناطق ماست.

حمدان العبید در عین حال یادآوری کرد ما فراموش نکرده ایم که روسیه، ایران و رژیم سوریه در ازای تحویل گرفتن برخی مناطق دمشق و درعا به چه شکل به ترکیه اجازه دادند عفرین و ادلب را اشغال کند.