حملە اشغالگرانە بە روژآوا و وضعیت منطقە

نیروهای سریانی، آشوری و ارمنی در مقابلە با حملات اشغالگرانە علیە روژاوا اعلام می کنند کە زمینە سازیها و امادگیهای آنان برای مقاومت، حملات دشمن را در هم می شکند.

نیروهای سریانی، آشوری و ارمنی در مقابلە با حملات اشغالگرانە علیە روژاوا اعلام می کنند کە زمینە سازیها و امادگیهای آنان برای مقاومت، حملات دشمن را در هم می شکند. خلقهای شمال-شرق سوریە، خلقهای سریانی و آشوری و ارمنی از قدرت نظامی برخوردار هستند. از ابتدای انقلاب، این نیروها زیر پرچم نیروهای سوریە دمکراتیک، با نامهای شورای نظامی سریانی، شورای نظامی آشووری و گردان نوبار اوزانیان ارمنی، خود را سازماندهی کردەاند.ماتا هاننا سخنگوی شورای نظامی سریانی و نبیل وردە فرماندە شورای دفاعی خابور-آشوریان، مونتە ملکونیا فرماندە گردان ارمنی نوبار در رابطە با وضعیت منطقە با خبرگزاری فرات گفتگو کردند.

وضعیت برای همە خطرناک است

ماتا هاننا در این بارە اعلام نمود کە تهدیدها و حملات دولت اشغالگر ترک بە خلق سریانی تهدیدی بزرگ بود و در این بارە افزود: دولت ترک درصدد است حملات جدید نظامی را سازماندهی کند. این مسئلە نیز برای خلق سریانی و تمام خلقهای دیگر منطقە تهدیدی بزرگ بە شمار می رود. خلقهای منطقە با هم در ثبات و صلح زندگی می کنند. اما حملات دولت ترک، زندگی عناصر و مولفەها را با تهدید مواجە می کند. خلقها را آوارە کردە و تمام زیرساختهای منطقە را با آسیب مواجە می کند.

بە اشغالگری اجازە نمی دهیم

ماتا هاننا در ادامە خاطرنشان ساخت کە برای مقابلە با حملات و در صورت حملات جدید، آنها از آمادگی برخوردار هستند. و شورای نظامی سریانی در مقابل حملات اشغالگرانە دولت ترک با دقت و هوشیاری اوضاع را زیر رصد و کنترل دارد. رزمندگان سریانی نیز بە دولت اشغالگر ترک پاسخ لازم را می دهند. ما اجازە نمیدهیم کە بار دیگر دولت ترک شمال-شرق سوریە را اشغال کند. ما همراە با نیروهای سوریە دمکراتیک و خلقهای شمال-شرق سوریە، از دستاوردهایمان دفاع می کنیم.

تلاش میکنند آشوریها را آوارە کنند

نبیل وردە فرماندە شورای دفاعی آشوریان با نام خابور اعلام نمود کە این حملات جدید نبودە و در ادامە افزود: دولت ترک زمانی کە از طریق داعش بە منطقە حملە کرد، تهدید بزرگی متوجە آشوریان شد. در سال ٢٠١٥ دولت اشغالگر ترک تاثیرات منفی بسزایی را بر منطقە داشتە است. روستاهای آشوری بمباران و گلولە باران می شوند. حملات روی دادە علیە آسوریان و سریانیها، بە معنای تهدید تمام خلقهای شمال و شرق سوریە است.

اشغالگران را در هم می کوبیم

نبیل وردە ضمن اشارە بە اهمیت ایستادگی و مقاومت در مقابل حملات و تلاشها برای آوارگی مردم منطقە گفت: در سرزمین ابا و اجدادیمان ماندە  و لازم است کە در مقابل حملات مقاومت کنیم. از سال ١٩١٥ سیاستهای نسل کشی دولت ترک ادامە دارد. آشوریان هم اکنون مصمم هستند کە بە هر نحو ممکن همراە با نیروهای سوریە دمکراتیک در مقابل تمام حملات مقاومت می کنند.

دشمنیها بە شیوەای سبعانە ادامەدارد

مونتی ملکونیان فرماندە گردان ارمنیان با نام نوبار نیز ضمن اشارە بە گستردگی حملات گفت: دشمنی، جنگ و سیاستهای دولت ترک در مقابل ارمنیان و کوردها سیاستی استراتژیک بە شمار می رود. از گروە اتحاد و ترقی تا کمالیستها این سیاست ادامە یافتە است. دشمنی با خلقها ادامە دارد. دولت ترک از اول ژون حملات خود را افزایش دادە است. نە فقط بە شمال-شرق سوریە حملە می کند بلکە بە خاورمیانە و قفقاز نیز حملە می کند. دولت ترک تلاش می کند تا از  طریق زور، بر وسعت فضای سرزمینی خود بیفزاید.

قدرتمندانە بە حملات پاسخ می دهیم

ملکونیان ضمن اشارە بە تهدید نسل کشی و نابودی ارمنیان اظاهر داشت: خلق ارمنی در روژاوا آزادانە و طبق موازین و فرهنگ خود زندگی می کنند، اما دولت ترک درصدد  نابودی ارمنیان بودە و ارمنیان نیز لازم میدانند کە خاک و سرزمین خود را حفظ کنند. ما بە عنوان انقلابیون و پیشاهنگان خلق ارمنی، در مقابلە با نابودی  و تهدید و حملە برخودان را ادامە دادە و قدرتمندانە بە حملات پاسخ می دهیم.