حملات هوایی روسیه به مزدوران ترکیه در بخش شراوا-ی عفرین اشغالی

هواپیماهای جنگنده روسیه نقاط مزدوران رژیم اشغالگر ترک در روستاهای «باصل» و «براد» بخش شراوا در عفرین اشغالی را بمباران کردند. رژیم ترک بخشی از نظامیان خود را از روستای باصل خارج کرد.

در حالیکه طیب اردوغان، رئیس جمهور ترک خود را برای نشست سوچی در ٢٩ سپتامبر آماده می‌کند، تنش میان رژیم ترک و روسیا بر سر ادلب افزایش یافته است. هواپیماهای جنگنده روسیه در روزهای گذشته مواضح مزدوران رژیم ترک را در جبل زوایه ادلب، جنوب این منطقه و دشت لاذقیه هدف قرار دادند. از دو روز پیش نیز مزدوران رژیم ترک در بخش شراوا-ی عفرین اشغالی هدف حمله واقع شده‌اند.

هواپیماهای جنگنده روسیه از شنبه ٢۵ سپتامبر مواضع ارتش ترک و مزدورانش در بخش شراوا را هدف قرار داده‌اند. در روستای باصل حداقل ۴ تا ۵ بار مواضع مزدوران ترکیه بمباران شد. صبح امروز نیز از ساعت ۶:٣٠ یکبار دیگر هواپیماهای جنگنده روسیه پایگاه‌های رژیم ترک و گروه مزدور جبهه الشامیه و گردان حمزه را در روستای باصل بمباران کردند.

جنگنده‌های روستیه ساعت ٩:٣٠ دقیقه دو بار روستای براد در بخش شراوا را بمباران کردند. این روستا نیز همچون روستای باصل ٣ سال و نیم پیش از سوی رژیم غاصب ترک و تبهکارانش اشغال شد.

اعلام شد که حمله اخیر مقرهای گروهک تبهکار احرار الشام را هدف قرار داده است.

به گفته منابع محلی، جنگنده‌های روس در روستای باصل نه پایگاه‌های رژیم ترک بلکه مواضع گروههای مزدور ترک را هدف حمله قرار داده‌اند. رژیم ترک پس از این حملات بخشی از نیروهایش را از این روستا خارج کرده است.

در مورد نتایج حملات هوایی روسیه به روستای باصل و براد اطلاع دقیقی در دست نیست. گفته می‌شود که مزدوران ترکیه در این دو روستا در حالت آماده باش بسر می‌برند.

روستاهای باصل و براد نقطه‌های پایانی مرز میان مناطق اشغالی رژیم  ترک و اداره خودمدیریتی دمکراتیک است. رژیم ترک چند ماه پیش مزدوران هیئت تحریر الشام را در این منطقه مستقر کرده بود.