خبر فوری: یورش به استرک تی‌وی و مدیا هابر: پلیس ساختمان را غارت کرد

هرچقدر محاصره تشدید شود امید و مبارزەی ما شکست نمی خورد!

ساکنین محلات شیخ مقصود و اشرفیه و کمپ مقاومت شهبا با دو آکسیون جدا علیه محاصرەی دولت سوریه اعتراض کرده و اعلام نمودند: "هرچقدر محاصره تشدید هم بشود، امید و مبارزه و مقاومت ما هم بیشتر میشود"

ساکنین محلات شیخ مقصود و اشرفیەی حلب، اعضای نهادهای مدنی و احزاب برای محکوم کردن محاصرەی دولت سوریه تظاهرات کردند.

آنها گفتند: "ما میخواهیم موانع فرقەی 4 جلو محلاتمان برداشته شود. نه به محاصره علیه شیخ مقصود و اشرفیه. ما میخواهیم آزادانه مابین حلب و شهبا و سایر استانهای سوریه رفت و آمد داشته باشیم. نه به محاصره، تنگنا و جنگ. ما از حقوق خود برای یک زندگی انسانی و آزاد کوتاه نمی آییم. نه به محاصره علیه کودکان. ما در برابر ظلم سرمان را خم نمی کنیم. مقاومت زندگیست. دیگران برای ما تعیین تکلیف نکنند."

اعتراض از جلو ساختمان جوانان در شرق محله شروع شد و بەسمت ایستگاه فرقەی 4 حکومت سوریه کشیدەشد.

دراین تجمع معاون ریاست مشترک مجلس محلات شیخ مقصود و اشرفیه، میری الشبلی گفت: "ما با مقاومت و امید اهدافمان را پیش می بریم."

الشبلی افزود که رژیم اسد مسئول ویرانی های سوریه است و ما با نیروی خود جنگیدیم و جنگ فروشی را قبول نمی کنیم، ما سوری هستیم و سوریه مال همه است. ما علیه تجزیەی سوریه مبارزه کردەایم و یکپارچگی آن را حفظ کردەایم.

این نارضایتی با درود فرستادن به مقاومت و محکوم کردن محاصره پایان یافت.

شــــــهــــــبــــــاء

درهمان چهارچوب صدها نفر از ساکنین کمپ مقاومت ناحیەی فافین از اقلیم شهباء به تظاهرات پرداختند.

تظاهرات از میان کمپ بەسمت روستای وهشی شروع شد و جلو مرکز اسکان نیروهای روسی در روستای وهشی تجمع نمودند.

در آنجا ریاست مشترک کمپ مقاومت اعلامیەای خواند و در آن بیان داشت که مدت 4سال است دولت سوریه این منطقه را بەشدت محاصره کردەاست و امسال بسیار شدیدتر شدە چونکه نمی گذارد مواد غذایی، درمان و سوخت وارد این منطقه شود و همچنین هزاران محصل از حق آموزش و پرورش محروم شدەاند.

همچنین آمد که دولت روسیه تعهدش در قبال پایان دادن به محاصرەی پناهجویان و رساندن کمکها را عملی نکرده است.

همچنین از سازمانهای بین المللی خواسته شد که به دولتهای روسیه و سوریه فشار بیاورند تا محاصره را پایان دهند و پای بند قوانین انسانی باشند. بەعلاوە هرچقدر هم که محاصره شدیدتر شود، امید و مبارزه ادامه دارد، ما سرزمین مان را آزاد میکنیم و به آن برمیگردیم.