حسن کوچر: دولت دمشق هوشیار باشد زیرا در حال انجام اشتباهی تاریخی است

حسن کوچر هشدار داد که دولت دمشق در همکاری با دولت اشغالگر ترکیه علیه خودمدیریتی مرتکب اشتباهی تاریخی می شود.

در چارچوب تلاش های روسیه برای عادی سازی روابط دولت ترکیه و دولت دمشق، وزیران دفاع دولت شام، دولت ترکیه و روسیه روز گذشته در مسکو پایتخت روسیه دیدار کردند.

حسن کوچر، ریاست مشترک شورای اجرایی خودمدیریتی روژآوا در خصوص این جلسه گفت: توافقهای اخیر دولت شام و رژیم ترکیه, سوریه را به تونلی تاریک تبدیل می کند.

توافق به هزینە کورد و عرب

کوچر ادامه داد: هدف دولت اشغالگر ترک این است که خاک سوریه را با هزینه خلق روژآوا اشغال کند، همانطور که با منطقە اسکندرون و آنتاکیا این کار را کرد. در این بارە کوچر هشدار داد که توافق نهایی بین سوریه و ترکیه با حمایت روسیه منجر به تجزیه سوریه می شود.

برخودان خلق منطقە

کوچر در ادامه سخنان خود گفت: مردم منطقه مقاومت کرده و این توافقات را رد خواهند کرد. اگر دولت اشغالگر ترک به روژآوا حمله کند و تصمیم این حمله در نشست سه جانبه گرفته شود، این یک اشتباه تاریخی است که دولت دمشق مرتکب آن می شود. کوچر از ائتلاف بین المللی ضد داعش و روسیه خواست در قتل عام دولت اشغالگر ترکیه علیه روژآوا همکاری نکنند.

راه حل

کوچر با اشاره به اینکه راه حل بحران سوریه در اجرای یک سیستم غیرمتمرکز در سراسر خاک سوریه است، ادامه داد: منابع زیرزمینی سوریه باید عادلانه بین مردم سوریه توزیع شود. منابع زیرزمینی روژآوا نه تنها متعلق به مردم این منطقه، بلکه متعلق به همه مردم سوریه است.

کوچر در پایان سخنان خود با بیان اینکه چنین راهکارهایی بحران های اقتصادی و اجتماعی سوریه را حل می کند، از دولت دمشق خواست تا با مردم منطقه به توافق برسد.