حزب اتحاد دمکراتیک: از مبارزه قهرمانانه گریلا حمایت کنیم

پ.ی.د در محکومیت حملات رژیم ترکیه و همکاری پ.د.ک و ENKS با اشغالگران بیانیه‌ای منتشر کرده و می‌گوید:"از مبارزه قهرمانانه گریلا حمایت کنیم."

شورای عمومی حزب اتحاد دمکراتیک (پ.ی.د) در رابطه با حملات رژیم اشغالگر به مناطق حفاظتی میدیا بیانیه‌ای صادر کرد.

در بیانیه پ.ی.د آمده است:

"هم‌زمان با حملات مشترک دولت اشغالگر ترکیه و پارت دمکرات کوردستان (پ.د.ک) علیه خلق کورد و گریلاهای آزادی، شورای میهنی کوردهای سوریه (ENKS) به ‌جای آنکه علیه سیاست پاک‌سازی بایستد، حزبمان را به سوزاندن دفترشان و ترور متهم می‌کند. این نیز سطح همکاری ENKS با دشمنان خلق کورد را نشان می‌دهد که آن‌ها دیگر با همان زبانی صحبت می‌کنند که دشمن از آن استفاده می‌کند.

ENKS تاکنون علیه اشغالگری ترکیه که هر روز به مناطق سوریه حمله می‌کند، هیچ بیانیه‌ای منتشر نکرده و هنوز هم وابسته به ائتلاف است، این مایه شرم‌ساری است که به یک حزب انقلابی که هزاران شهید داده ‌است، حمله می‌نماید.

به‌جای آنکه دبیرکل ENKS اعلام نماید که از سیاست دشمن علیه خلق کورد پشتیبانی می‌کند، باید در کنار خلق خود جای می‌گرفت و به این حملات اعتراض می‌کرد. درخواست ما از پ.د.ک این است که دست از همکاری با دولت ترکیه بردارد.

این حمله به کوهستان‌های کوردستان بر علیه موجودیت و هویت ماست. باید ما با اراده‌ای پولادین در مقابل حملات بایستیم. ما از نیروهای سیاسی کوردستان درخواست می‌نماییم تا در مقابل این‌گونه افراد موضع‌گیری جدی نشان دهند.

ما اجندا و همکاری دشمن را رد کرده و موضع‌گیری ENKS را نیز محکوم می‌نماییم. یک‌بار دیگر تکرار می‌کنیم همان‌طور که گریلا از خلقمان در کوبانی، کرکوک، مهاباد و آمد پشتیبانی کرد، ما نیز از مقاومت گریلا پشتیبانی خواهیم کرد. امروز روز دفاع از کرامت و موجودیت ماست. باید خلقمان در هر ۴ بخش کوردستان همراه با مبارزان آزادی در مقابل سیاست خیانت و قتل‌عام بایستند."