حزب اتحاد دمکراتیک در رابطه با ربودن نمایندگان سیاسی خود در هولیر هشدار داد

حزب اتحاد دمکراتیک در پیوند با دستگیری نمایندگان خودمدیریتی شرق و شمال سوریه  و پ.ی.د در جنوب کوردستان، اعلام کرد که هیچ اطلاعی از وضعیت بازداشت‌شدگان در دسترس نیست و  هشدار داد که اگر برای نمایندگان آنها اتفاقی بیافتد، حکومت هولیر مسئول آن خواهد بود.

مجمع عمومی حزب اتحاد دمکراتیک (PYD) با انتشار بیانیه‌ای در ارتباط با نمایندگان خودمدیریتی شرق و شمال سوریه و پ.ی.د که توسط پارت دمکرات کوردستان (پ.د.ک) در جنوب کوردستان ربوده شده‌اند، واکنش نشان داد.

این بیانیه توسط انور مسلم، رئیس مشترک حزب اتحاد دمکراتیک و با مشارکت سما بگداش سخنگوی پ.ی.د و روهات ملا خلیل، رئیس مشترک دفتر پ.ی.د قرائت شد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

"در برهه و وضعیتی که از همه ما درخواست می‌شود، که متحد شویم، با احساس مسئولیت و به شکلی اخلاقی رفتار کنیم، از درگیری‌ها و ایجاد اختلاف با یکدیگر پرهیز کرده  و علیه اشغالگری دولت ترکیه کار و فعالیت کنیم، متاسفانه در مورخ  ۱۰ ژوئن سال جاری میلادی، مقامات هولیر اعضا و نمایندگان منطقە خودگردان شرق و شمال سوریه و حزب اتحاد دموکراتیک (پ.ی.د) در جنوب کوردستان به نام‌های جهاد حسن، مصطفی عثمان خلیل و مصطفی عزیز مصطفی را هنگام ورود به فرودگاه هولیر برای خوشامدگویی و استقبال از یک هیئت سیاسی و دیپلماتیک غربی بازداشت کردند. دقیقا از لحظه بازداشت به بعد، ما از مقامات جنوب كوردستان خواسته‌ايم دلیل بازداشت نمایندگان ما را روشن کنند و از سرنوشت رفقا و دلايل دستگيری آن‌ها را كه مغایر با موازین دیپلماتیک می‌باشد، توضیح دهند. متاسفانه تاکنون تمامی درخواست‌های ما بی‌پاسخ مانده‌اند.

به نمایندگی از مجمع عمومی پ.ی.د حکومت جنوب کوردستان را مسئول هرگونه آسیب و خطری کە متوجه اعضا و نمایندگان دیپلماتیک ما در جنوب کوردستان شود و امنیت و سلامت آنها را در خطر قرار دهد، می‌دانیم و از این حکومت می‌خواهیم، در اسرع وقت ما را از وضعیت بازداشت شدگان مطلع سازد.

ما در مقابل افکار عمومی از مسئولان جنوب کوردستان می‌خواهیم که بلافاصله وضعیت نمایندگان ما را روشن و هرچه سریعتر آنها را آزاد کند.

ما وضعیت آنها را به دقت زیر نظر داریم، و اطلاعاتی دریافتی ما حاکی از آن است که بازداشت‌شدگان به برخی از جریاناتی که با کوردها خصومت دارند، تحویل داده شده‌اند.

ما دستگیری و نامشخص بودن سرنوشت و وضعیت نمایندگان و رفقای خود را حمله مستقیم به حزب، دستاوردها و تلاش‌های ما برای ایجاد وحدت می‌بینیم.

با ارزیابی دقیق اقدامات مقامات هولیر مشخص است که این اقدام، اجرای خواسته و نقشه‌های دولت ترکیه و سیستم‌های اشغالگر علیه اهداف و مبارزه برحق ملتمان را  تسهیل می‌کند."