جنبش جامعه دمکراتیک: آ.ک.پ با کمک پ.د.ک سر پا باقی مانده است

TEV-DEM در بیانیه‌ای اعلام کرد، "مسرور بارزانی با بیانیه‌هایش تلاش می‌کند به اشغالگری‌های ترکیه مشروعیت ببخشد و آ.ک.پ با پشتیبانی پ.د.ک در حکومت باقی مانده است."

جنبش جامعه‌ی دمکراتیک (TEV-DEM) به اظهارات اخیر مسرور بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کوردستان واکنش نشان داد.

بیانیه‌ی تَو-دَم به شرح زیر می‌باشد:

"اختلافات و جنگ‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در منطقه با هدف تحمیل هژمون خود بر اداره‌ی مردم، سبب شده است تا جامعه‌ی بین‌المللی را به بحران سوق دهد. بیش‌ترین جنگ‌ها و اختلافات در کوردستان رخ می‌دهند. ده‌ها سال است دولت اشغالگر ترکیه علیه اراده‌ی خلق کورد و کوردستان جنگی در راستای پاکسازی نژادی انجام می‌دهد. به ویژه در مناطق حفاظت شده‌ی میدیا در باشور مرتکب جنایت می‌شود و حملات تروریستی علیه مناطق اشغالی روژاوا انجام می‌دهد. همزمان سیاست‌های کثیفی علیه خلقمان به کار گرفته می‌شود. اظهارات اخیر وزیر دفاع ترکیه، کینه و نفرت وی را نسبت به نام کوردستان نشان داد.

در نتیجه‌ی مقاومت جنبش آزادیبخش کوردستان و گریلاهای ما و خلق کورد برای دفاع از دستاوردهایشان علیه اشغالگری، دولت ترکیه به ریاست آ.ک.پ در خطر قرار گرفته و در حال حاضر در بدترین وضعیت خود می‌باشد و در شرایطی قرار گرفته است که در سطح بین‌المللی هیچکس به آنها توجهی نمی‌کند.

از طرف دیگر به دلیل پشتیبانی برخی طیف‌های کوردی که خود را مدافع کوردها می‌دانند و در صدر آنها پ.د.ک قرار دارد، آ.ک.پ هنوز سر پا مانده است. به جای آنکه در این زمان متحد شده و نیروهایشان را یکی کنند تا موضع‌گیری ملی در مقابل اشغالگریهای دولت ترکیه که روزانه خلق کورد را به پاکسازی تهدید می‌کنند، نشان دهند، پ.د.ک به اشغالگری‌های رژیم ترکیه در کوردستان مشروعیت می‌بخشد.

در چنین شرایطی می‌بایست رهبران پ.د.ک نقش ملی خود را در این پروسه‌ی سرنوشت‌ساز نشان دهند، اما رهبران کنونی آنها بیانیه‌های خطرناک و تند علیه جنبش آزادیخواهانه‌ی کوردستان و گریلاها منتشر می‌کنند.

مسرور بارزانی در آخرین بیانیه‌ی خود دیدگاه و نظرات دولت اشغالگر ترکیه را تکرار کرد. چنین اظهاراتی هیچ خدمتی به مصالح خلقمان نکرده بلکه برعکس سبب افزایش نگرانی خلقمان شده است.

این بیانیه‌ها در واقع فرمی ترکی است و علیه مطالبات و ارزش‌های خلق روژاوای کوردستان و شمال-شرق سوریه می‌باشد.

از خلقمان درخواست می‌کنیم که این سیاست‌های پ.د.ک که پشتیبانی از سیاست‌های دولت اشغالگر ترکیه و حمله به اراده و ارزش‌های خلقمان می‌باشد را نپذیرند و آن را رسوا کنند."