جنبش جامعه دمکراتیک به کمپین بین‌المللی خارج کردن نام پ.ک.ک از 'لیست ترور' پیوست

سازمان‌ها و نهادهای وابسته به جنبش جامعه دمکراتیک در بیانیه‌ای از پیوستن خود به کمپین بین‌المللی برای خارج کردن نام پ.ک.ک از "لیست ترور" سخن گفت.

جمعیت‌ها و نهادهای وابسته به جنبش جامعه دمکراتیک (TEV-DEM) پیوستن خود به کمپین بین‌المللی برای خارج کردن نام پ.ک.ک از "لیست ترور" را اعلام کرد.

زینب حسن عضو دفتر زنان جنبش جامعه دمکراتیک بیانیه‌ای را در مرکز این جنبش در قامشلو قرائت کرد.

در بیانیه آمده است:"مبارزات تئوریک و عملی حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک) دارای ارزشی اخلاقی و انسانی برای صیانت از ارزش‌های فرهنگی خلق‌‌های منطقه بوده است. این حزب به نمایندگی از خلقی آزادیخواه برای تحقق جامعه‌ای آزاد مبارزه می‌کند. همزمان آزادی زن را مبنای مبارزه مشروع خویش قرار داده است و علیه ترور مبارزه می‌کند."

بیانیه می‌افزاید:"خارج کردن نام پ.ک.ک از 'لیست ترور' یک حق مشروع بوده و خدمت به تمامی خلق‌هاست، همچنین صیانت از ارزش‌های بنیادین دمکراسی است. از سوی دیگر فرهنگ صلح، برادری و دیالوگ صلح‌صلبانه را در میان خلق‌های منطقه گسترش داده و نهادینه می‌نماید."

بیانیه خاطرنشان کرده است که قرار دادگان نام پ.ک.ک در این لیست با هدف کسب رضایت از سیاست‌های دولت شوونیست ترکیه و ضربه زدن به دستاوردهای ملت کورد و خلق‌های منطقه بوده است.

در بیانیه سازمان‌ها و نهادهای وابسته به جنبش جامعه دمکراتیک تصریح شده است:"با هدف پشتیبانی از ابتکار عمل خارج کردن نام پ.ک.ک از لیست ترور، ما به عنوان نهادها، سازمان‌ها و جمعیت‌های خویش با حضور در این کارزار به جمع‌آوری امضا اقدام می‌کنیم. ما اذعان داریم که خارج کردن نام پ.ک.ک از این لیست به آشتی و دمکراسی دائمی در منطقه بیانجامد و به محافظت از حقوق بشر کمک کند. از اینرو ما از اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا می‌خواهیم که نام پ.ک.ک را از 'لیست ترور' خارج کنند."