جنبش جامعه دمکراتیک خواستار ارتقای مبارزه علیه حملات اشغالگرانه‌ی ترکیه شد

جنبش جامعه دمکراتیک سکوت بین‌المللی در مقابل جنایات دولت ترکیه اشغالگر علیه منطقه را محکوم کرد و از خلق منطقه درخواست نمود، مبارزات خود را افزایش دهند تا لایق شهدای قتل‌عام تل تمر و زرگان باشند.

امروز جنبش جامعه‌ی دمکراتیک (TEV-DEM) در رابطه با حملات دولت اشغالگر ترکیه علیه منطقه و همچنین شنگال بیانیه‌ای منتشر کرد.

بیانیه TEV-DEM به شرح زیر می‌باشد:

"دولت اشغالگر ترکیه اخیرا حملات هوایی خود را افزایش داده است. همزمان با اتفاقات و رخدادهای افغانستان، جنایات دیگری در منطقه توسط دولت ترکیه انجام می‌شود.  آنها هرگونه همکاری با آمریکا و روسیه در رابطه با مرزهای منطقه را نقض می‌کنند. جنگ دشواری را به انحای گوناگون علیه مردم منطقه انجام داده و توازن منطقه را با خطر مواجه کرده‌اند.

در کمتر از یک هفته دولت اشغالگر ترکیه در مقابل سکوت جهانیان و جامعه‌ی بین‌الملل، حکومت بغداد و حکومت هولیر، جنایات وحشتناکی را علیه غیرنظامیان در شنگال مرتکب شده است. آنها بدون هیچ شک و تردیدی جنایاتشان را در روژاوا کامل کرده و به منطقه‌ی زرگان و منطقه‌ی تل تمر حمله کرده و مردم غیر نظامی را هدف قرار دادند و در نتیجه‌ی این حملات تعدادی غیرنظامی شهید و تعدادی نیز مجروح شدند. همچنین با همین روش در شهبا نیز خودروی غیرنظامیان را هدف قرار داده و منطقه را بمباران می‌کنند.

دولت اشغالگر ترکیه با جنایاتی که در عفرین، سرکانی و گری سپی مرتکب می‌شود، می‌خواهد امید و اراده‌ی جوامع مقاومتگر و مبارز را که برای زندگی آزاد و شکوهمند تلاش و مبارزه می‌کنند، از بین ببرد.

جنایات دولت اشغالگر ترکیه بسیار بیشتر از جنایتکاران جنگی در جهان مانند پینوشه در شیلی، میلوسویچ در یوگسلاوی و موسولینی در ایتالیا است. اما این جنایات سبب از بین رفتن امید و اراده‌ی ما نخواهد شد، چون مبارزات ما بر اساس ارزش‌های مقدس، معیارهای اخلاقی و مقاومت در برابر اشغالگری ایجاد شده است.

ما به شدت سکوت جامعه جهانی و کشورهای عضو سازمان ملل و روسیه را در رابطه با وضعیت منطقه محکوم می‌کنیم. باید سکوت خود را در مقابل جنایات دولت ترکیه کنار بگذارند.

ما از خلق کورد و همه‌ی خلق‌ها درخواست می‌کنیم، مبارزات خود را افزایش دهند تا لایق خط شهدای قتل‌عام زرگان و تل تمر باشیم."