جنبش جامعه دمکراتیک: علیه دولت اشغالگر ترکیه ما باید از منطقه دفاع کنیم

در بیانیه TEV-DEM با اشاره به ضربات سنگین نیروهای گریلا بر رژیم اشغالگر ترک آمده است که برخودان گریلاهای کوردستان پروژه عثمانی را بر هم می‌زند و لازم است خلق کورد باید به دفاع از میهن دو بپردازد.

دولت اشغالگر ترکیه اخیراً حملات خود به شمال و شرق سوریه را افزایش داده‌ و سیاست‌های تغییر دموگرافی و خانه‌سازی و شهرک‌سازی اشغالگرانه‌ی خود را ادامه می‌دهد.

'گریلا ضربات سنگینی به دولت ترکیه زده‌است'

در بیانیه جنبش جامعه دمکراتیک (تو-دم) آمده ‌است:"ارتش فاشیست ترکیه شهر کوبانی را هدف قرار داده ‌است و بسیاری از روستاها را به ‌شدت توپ باران نمود. همزمان با آنکه ارتش اشغالگر ترکیه و همکارانش به مناطق حفاظت‌شده میدیا حمله کرده و یک‌بار دیگر اثبات نموده‌اند که ارتش ترکیه علاوه ‌بر مهمات بسیار خود، حتی با همکاری حزب دمکرات کوردستان نیز نمی‌تواند در مقابل گریلا بایستد. در نتیجه مقاومت گریلا ارتش ترکیه مهمات و ابزار نظامی و حتی اجساد سربازان خود را در میدان جنگ جا گذاشته و عقب‌نشینی کرده‌اند، یک هلیکوپتر اسکورسکی هم ساقط ‌شده و سقوط کرده ‌است. این‌ها برای دولت اشغالگر ترکیه ضربات سنگین بوده ‌است."

تو-دم به پروژه اشغالگری دولت ترکیه اشاره کرد و گفت؛"این مرحله بسیار خطرناک است و هیچ ارتباطی با تصمیمات ملی ندارد."

تو-دم خاطرنشان نمود که حکومت آ.ک.پ - م.ه.پ می‌خواهد مانند ایالت اسکندرون بخش دیگری از خاک سوریه را به ترکیه ضمیمه کند و اعلام نمود که دولت اشغالگر از گریلاها شکست‌خورده است و اکنون می‌خواهد انتقام خود را از شمال و شرق سوریه بگیرد.

جنبش جامعه دمکراتیک از نیروهای دمکراتیک و سازمان‌های حقوقی کورد و عرب درخواست نمود علیه پروژه عثمانی جدید از منطقه محافظت کرده و اعلام نمود؛"در دست حکومت آ.ک.پ و م.ه.پ غیر از پروژه تجزیه هیچ چیز دیگری باقی نمانده ‌است و تنها نیرویی که می‌تواند علیه پروژه‌های فاشیستی بایستد گریلا است. گریلا در مقابل اشغالگری مقاومت می‌کند."