جنبش جامعه دمکراتیک: طرفین امضا کننده پیمان ۹ اکتبر مسئول جنایت شنگال هستند

جنبش جامعه دمکراتیک اعلام نمود که طرفین امضا کننده پیمان ۹ اکتبر مسئول جنایات دولت ترک در شنگال هستند و در این باره افزود که این طرفین اصرار دارند تا خودمدیریتی شنگال را از میان بردارند.

در رابطه با حملات ارتش دولت اشغالگر ترک که دو روز گذشته در شنگال صورت گرفت و در نتیجه آن ریاست مشترک مجلس خودمدیریتی شنگال، مروان بدل به شهادت رسید، جنبش جامعه دمکراتیک در روژآوای کوردستان، بیانیه‌ای را منتشر کرد. متن بیانیه به شرح ذیل است:

دولت فاشیست و اشغالگر ترک حتی یک لحظه از سیاست‌های پلید و حمایت از ترور دست بر نمی‌دارد. دیروز در روژآوا و امروز در شنگال قتل‌عام غیرنظامیان را ادامه می‌دهد و با هواپیماهای بدون سرنشین خود حملات تروریستی را علیه خودمدیریتی جامعه ایزدی در شنگال انجام داده است. در این راستا حمله‌ای وحشیانه را علیه خانواده ریاست مشترک خودمدیریتی شنگال، مروان بدل - دژوار فقیر- انجام داده و دو فرزند وی را هم شدیدا مجروح کرده است. این حمله از طرق جاسوسان، خائنان و دشمنان بشریت صورت گرفته است.

حاکمیت تروریست آ.ک.پ جنایات خود را در گسترش چارچوب جنگی اثبات کرده و تمام فرصت‌های خود را در مقابل اراده خلق‌ها، خصوصا در مقابل جامعه ایزدی و در کل جامعه کوردی به کار می‌بندد، مداوما شخصیتها و فرماندهان ایزدی شنگال را مورد هدف قرار داده و حتی کودکان ایزدی را هم مورد حمله قرار می‌دهد.

هدف این سیاست پلید و طراحی شده، تضعیف اراده جامعه ما و خالی کردن شنگال از ساکنان آن و ممانعت از بازگشت آوارگان به شنگال است تا در نهایت این امکان را برای تروریستهای داعش مهیا کرده و آنان را بار دیگر بازگردانند. فاشیسم جنایتکار و جبون ترکیه با این حملات تلاش می‌کند بر جامعه ایزدیمان ما فشار وارد کند تا سیاستهای خود، حاکمیت غیر اخلاقی خود را تحمیل کرده و اراده ایزدیان را در هم بشکند. اما ممکن نیست که اراده ایزدیان شکسته شود، زیرا ایزدیان به تاریخ، فرهنگ و ارزش‌های خود متعهد و پایبند هستند. تا کنون ۷۳ فرمان علیه ایزدیان صورت گرفته است اما ایزدیان نابود نشده‌اند. جامعه ایزدی امروزه بیش از هر زمان دیگری به یک جامعه برخوردار از اراده تبدیل شده و در راه ایجاد یک جامعه ایزدی آزاد بیش از هر زمان دیگری اصرار می‌ورزد.

ما جنبش جامعه دمکراتیک مشاهده می‌کنیم که طرفین امضا کننده پیمان ۹ اکتبر در سال گذشته مسئول این حملات بوده و بر از میان برداشتن اراده ایزدیان مصر هستند. همچنین جامعه بین‌المللی را مسئول خاتمه دادن به حملات مصیبت‌بار ترکیه به خلق‌های منطقه ملاحظه می‌کنیم که چشمان خود را بر حملات هوایی دولت اشغالگر ترک بر شنگال بسته‌اند و تلاش‌های مدنی و صلح آمیز این جامعه را مشاهده نمی‌کنند.

ما از جامعه کوردی و ایزدیمان درخواست می‌کنیم که بر انسجام و اتحاد مواضع اخلاقی خود مصر بوده و در همه جا در مقابل سیاستهای پلید و سیاستهای در هم شکستن جامعه ایزدیمان، مبارزات خود را تقویت کنند.