جنبش جامعه‌ی دمکراتیک: جامعه باید علیه سیاست‌های پ.د.ک اعتراض کند

تَو-دَم در بیانیه حمله نظامیان پ.د.ک به نیروهای گریلا را جنایتی تاریخی عنوان کرد و از جامعه کوردستان دعوت کرد که در برابر سیاست‌های پ.د.ک اعتراض خود را بیان کند.

جنبش جامعه‌ی دموکراتیک (TEV-DEM) در خصوص حمله‌ی نظامیان حزب دمکرات کوردستان و ارتش اشغالگر ترکیه به گریلا در اطراف شهرک خلیفان بیانیه‌ای منتشر کرد.

بیانیه به شرح زیر است:

همانطور که انتظار می‌رفت، نیروهای حزب دمکرات کوردستان در کنار ارتش اشغالگر ترکیه به گریلا حمله کردند.

پ.د.ک به شیوه‌ای آشکار و مستقیم با تمام امکانات مادی و معنوی از ارتش اشغالگر ترکیه حمایت می‌کند. این سازمان شبکه‌هایی از عوامل را برای تسهیل عبور محموله‌های نظامی ارتش اشغالگر ترکیه و قطع کانال‌های کمک و ارتباط بین گروه‌های گریلایی و همچنین مسدود کردن مقاومت گریلا در محاصره‌ی ارتش فاشیست ترکیه با حمایت ناتو، سازماندهی می‌کند. با همه‌ی اینها ارتش اشغالگر ترکیه نتوانست به نتیجه‌ای برسد و در مناطق متینا شکست خورد.

پس از تحرکات طولانی مدت نیروهای پ.‌د.ک در بسیاری از مناطق دفاعی میدیا، اخیراً در منطقه‌ی خلیفان، دوش به دوش ارتش اشغالگر ترکیه برای گریلا کمین کرده و چند نفر از آنان را به شهادت رساندند. پ.‌د.ک با این اقدام علیه مقاومت مبارزان انقلابی و به طور کلی بر ضد خواست خلق کورد اعلام جنگ و خیانت کرد و بدین وسیله دستاوردها و اراده‌ی مردم ما را که با جانفشانی‌های بزرگ تاریخی به دست آمد به خطر انداخت.

پ.د.ک برای خدمت به بدترین دشمن خلق کورد، به قیمت خون و فداکاری مردم کورد و کل مردم منطقه، به مردم و ارزش‌های اخلاقی و ملی، خیانت می‌کند. وعده‌ها و قراردادهایی که به پ.‌د.ک قدرت داد، این بود که ریختن خون کوردها خط قرمز است؛ اما وعده‌های خود را زیر پا گذاشته و ارتباط خود را با اشغالگران تُرک اعلام می‌کند.

با این کار، دولت اشغالگر ترکیه، پ‌.د.ک را در دوراهی خیانت بزرگ قرار داده است که خروج از آن آسان نیست. این طرح فاشیسم تصادفی نبود، بلکه نتیجه‌ی اوضاع سیاسی عراق و بحران امنیتی بود که به مداخله و سیاست‌های کثیف دولت اشغالگر ترکیه در اقلیم جنوب کوردستان انجامید.

ما به عنوان جنبش جامعه‌ی دمکراتیک (TEV-DEM)، از تمامی نیروهای سیاسی و ملی، نهادهای جامعه‌ی مدنی، روشنفکران، روزنامه‌نگاران، هنرمندان، برادران پیشمرگه‌های آزاده‌ی میهن‌دوست و سازمان‌های زنان و جوانان می‌خواهیم که از سیاست‌ها و برنامه‌های این سازمان آگاه باشند. پ.د.ک با کمک ارتش اشغالگر ترکیه مرتکب جنایات تاریخی می‌شود. این جنایات تهدیدی برای تمامی نیروهای سیاسی و ملی در سراسر کوردستان است. همچنین از مردم و همه‌ی ملت‌ها می‌خواهیم که در برابر اشغالگری ترکیه بایستند، از مقاومت شرافتمندانه‌ی گریلاهای قهرمان حمایت کرده و پیرامون آنها جمع شوند.