خبر فوری: یورش به استرک تی‌وی و مدیا هابر: پلیس ساختمان را غارت کرد

جوانان در حلب توطئه‌ی ۹ اکتبر را محکوم کردند

صدها جوان در شهر حلب گرد هم آمده و برای اعلام نارضایتی علیه توطئه‌ی بین‌المللی نهم اکتبر ۱۹۹۸ علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان راهپیمایی با مشعل برگزار کردند.

صدها جوان و اعضای سازمان‌های جمعیت مدنی و طیفهای سیاسی در مقابل سالن تجمعات در بخش غربی محله شیخ مقصود حلب راهپیمایی برگزار کردند.

در این راهپیمایی جوانان مشعل به دست تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، پرچم‌های جنبش‌های جوانان انقلابی و اتحاد زنان جوان مبارز و سازمان های مدنی را با خود حمل کردند.

این راهپیمایی در میدان جبایات در غرب محله شیخ مقصود برگزار شده و جوانان دور هم جمع شده و تجمعی تشکیل دادند.

پس از یک دقیقه سکوت نادیا یوسف عضو جنبش جوانان انقلابی سوریه بیانیه قرائت کرد.

یوسف یاد شهدای انقلاب را گرامی داشته و اعلام کرد، تا پایان در راه آن‌ها باقی خواهند ماند و گفت؛"وجود رهبر آپو در سوریه برای حل مسائل خاورمیانه و در اساس برای مسئله کورد بود، اما دولت‌های توطئه کننده و در اساس کشورهای ترکیه، روسیه، یونان و اسرائیل رهبری را از سوریه اخراج کرده و در نهم ژانویه وی دستگیر نموده و به زندان امرالی بردند."

یوسف همچنین گفت؛"پارت دمکرات کوردستان (پ.د.ک) در توطئه ۹ اکتبر نقش داشته و نقش آنها تا امروز نیز ادامه دارد."

یوسف به اشاره به تداوم انزوا و حصر شدید علیه عبدالله اوجالان افزود:"هدف این حصر ممانعت از انتشار تفکر و اندیشه‌ی وی در میان خلق‌های آزادیخواه است. همچنین برای آن است که جنبش آزادیخواهانه‌ی کوردستان را شکست دهند، اما چون هزاران تن از فکر و فلسفه رهبری صیانت و پشتیبانی می‌کنند، توطئه آنها به اهداف خود نرسید.

ما در جنبش جوانان انقلابی سوریه عهد می‌بندیم تا مبارزات خود را تقویت کرده و ۲۴ ساعت در شبانه‌روز کار و تلاش کنیم تا آزادی فیزیکی رهبر آپو را محقق سازیم."

این تجمع با سر دادن شعار" بدون رهبری زندگی ممکن نیست" پایان یافت.