جوانی که در روز عروسی در حمله پهباد انتحاری ترکیه شهید شد

پدر یکی از جانباختگان حمله هوایی دیروز ترکیه به کانتون شهبا می‌گوید که پسرش به بازار رفته بود تا ماشینش را بشورد و تزئین کند، چون روز عروسی او بود. عروسی این جوان به عزا بدل شد.

ارتش ترکیه شامگاه دیروز نواحی روستایی تل‌تمر در شمال سوریه را با سلاح سنگین گلوله‌باران کرد.

گلوله‌باران منطقه در حالی ادامه دارد که صبح دیروز در حمله یک پهباد انتحاری ترکیه به بخش تل‌رفعت در کانتون شهبا، سه غیرنظامی جانباختند و هفت تن دیگر زخمی شدند.

یکی از جانباختگان این حمله، جوانی بنام "حمزه ابراهیم" بود که برای مراسم عروسی به بازار رفته بود تا ماشینش را تزئین کند.

پدر او، ابراهیم به خبرگزاری هاوار گفت: "سر سفره صبحانه بودیم که حمزه گفت می‌رود ماشین را بشورد و تزئین کند. به او گفتم عجله نکن هنوز زود است. اما او عجله داشت که برود. خیلی طول نکشید که صدایی شنیدیم. به دلم افتاد که اتفاقی برایم پسرم رخ داده. وقتی به محل حادثه رفتم، همه جا خونین بود. در مورد پسرم پرس و جو کردم که یکی از دوستانش گفت صورت حمزه پر خون بود و او را به بیمارستان بردند."

این پدر داغدار که پسرش نجات پیدا نکرد می‌گوید: "شوکه شدم. سرنوشت پسرم این بود که در روز عروسی بجای دامادی، شهید شود. ارتش ترکیه ولی هرچه حمله کند ما از اینجا نمی‌رویم. هرچه می‌تواند انجام دهد. ما از وحشیگری نمی‌ترسیم و برعکس، عزم ما برای اینجا ماندن بیشتر می‌شود تا روزی که به عفرین بازمی‌گردیم."

این حملات گرچه با سکوت دولت سوریه و نیروهای بین‌المللی همراه بوده است اما مردم روژاوا سکوت نکرده‌اند. دیروز آوارگان سریکانی که آنها نیز به دنبال اشغال شهرشان ساکن کمپ‌ها شده‌اند هم در یک راهپیمایی خواستند جهان چشمانش را حداقل بر قتل‌عام کودکان بی‌گناه نبندد.