خانه ایزدیان جزیره: هولیر، بغداد و جامعه‌ی بین‌المللی راه را برای ژنوساید خلق ایزدی باز کرده‌اند

خانه ایزدی‌یان جزیره عدم موضع‌گیری حکومت‌های هولیر و بغداد و همچنین جوامع بین‌المللی در مورد حملاتی که علیه شنگال انجام می‌شود را محکوم کرد

جنگنده‌های رژیم متجاوز ترکیه روز یکشنبه (٢۵ مرداد/ ١۶ آگوست) در مقابل چشمان مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق که به موصل و شنگال رفته بود، شنگال را بمباران کرده و روز گذشته نیز در مقابل چشم جهانیان سه بار بیمارستان روستای سکینه در جنوب کوهستان شنگال را بمباران کردند.

الیاس سیدو عضو شورای امور خانه‌ی ایزدیان جزیره در نشستی مطبوعاتی بیانیه‌ای را قرائت کرد. در بیانیه آمده است؛"تبهکاران داعش با سرپرستی دولت ترکیه به دلیل مقاومت فرزندان شنگال و یگان‌های مدافع خلق و یگان‌های مدافع زنان در نابود سازی خلق ایزدی با شکست مواجه شدند.

دولت اشغالگر ترکیه از روزی که شنگال آزاد شده است، به حملات وحشیانه‌ی خود علیه خلق ایزدی ادامه می‌دهد و به دلیل این حملات فرماندهانی مانند مام ذکی و سعید حسن شهید شدند و امروز نیز به صورت وحشیانه‌ای به بیمارستان روستای سکینی حمله کرده است."

در ادامه بیانیه آمده است:"دولت اشغالگر ترکیه با این حملات در تلاش نابودی خلق کورد و بویژه جامعه ایزدی و همچنین کامل کردن کار نیمه تمام داعش در ژنوساید خلق ایزدیست."

خانه ایزدیان جزیره سکوت و عدم موضع‌گیری حکومت‌های هولیر و بغداد و جوامع بین‌المللی در این رابطه را محکوم کرده و از همه‌ی سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری درخواست نمود، صدای خود را بر آورده و موضع گیری مشخص و شفافی در رابطه با جنایت دولت ترکیه اتخاذ کنند. در پایان بیانیه آمده است:"سکوت حکومت اقلیم کوردستان و حکومت بغداد و جمعیت‌های بین‌المللی راه را برای ژنوساید ایزدی‌ها باز می‌کند."