خانواده گُلو: با تکیه بر فلسفه رهبر آپو به مقاومت ادامه می‌دهیم

پهباد نظامی تهاجمی رژیم اشغالگر ترک روز گذشته در حمله به یک خودرو در محله هلیلیه شهر قامشلو سه عضو خانواده یوسف گُلو را به شهادت رساندند. این خانواده می‌گوید:"ما مبارزه خود را تا آخرین نفس با تکیه بر فلسفه آپو ادامه می‌دهیم."

رژیم‌های اشغالگر ترک به جنایت‌های خود علیه شهروندان شمال و شرق سوریه ادامه می‌دهد. هواپیماهای بدون سرنشین ارتش ترک روز گذشته در محله هلیلیه شهر قامشلو یک خودرو را هدف حمله قرار دادند. در نتیجه این حمله یوسف گُلو از شخصیت‌های میهن‌دوست روژاوای کوردستان و ٢ نوه وی به نام‌های مظلوم و محمد به شهادت رسیدند.

امروز هزاران نفر از ساکنان قامشلو با هدف محکوم کردن این قتل‌عام و همچنین به منظور اعلام همبستگی با خانواده گُلو راهپیمایی باشکوهی را با شعار «ما تا آخرین نفس از جنگ خلق انقلابی صیانت به عمل می‌آوریم» برپا کردند.

شرکت کنندگان با در دست داشتن عکس شهدا و سر دادن شعارهای «مرگ بر خائنان»، «بس است قتل‌عام»، «از مقاومت دست نمی‌کشیم»، «شهیدان رهبر ما هستند» از میدان شهید خبات بسوی محله هلیلیه و محل خیمه تعزیه خانواده گُلو به راه افتادند.

در خیمه تعزیه پس از یک دقیقه سکوت در احترام به جانباختگان حمله اخیر، حسن عبید به نمایندگی از مجلس خانواده شهیدان اقلیم جزیره سخنانی ایراد کرد. حسن عبید گفت:"شمار زیادی از خلقمان برای نجات دادن میهنمان جان خود را فدا کردند، خانواده گُلو یکی از اولین خانواده‌هایی هستند که به انقلاب روژاوا پیوسته‌اند."

عبید در ادامه افزود:"با خون شهیدان و مقاومت مبارزان، ما علیه سیاست‌های رژیم اشغالگر ترک به شمال و شرق سوریه ایستادگی کرده‌ایم."

وی با ابراز همدردی با خلق کورد گفت:"ما در مقابل خانواده مهین‌دوستان شهیدمان یاد و خاطره آنان را گرامی می‌داریم و پیمان می‌بندیم که راه شهیدان را ادامه دهیم و از دشمنان و مزدوران انتقام بگیریم. ما از مبارزات خود دست نمی‌کشیم و به مبارزات خود ادامه می‌دهیم."

عبید خاطرنشان کرد که شهید یوسف گُلو یکی از شخصیت‌های میهن‌دوستی بود که تمام زندگی خود را صرف مبارزه خلقش کرد، او پدر شهید و پدربزرگ شهیدان است و امروز خود به شهادت رسید.

رِزان گُلو به نمایندگی از خانواده گُلو به حضور اعضای این خانواده در مبارزات رهایی‌بخش سراسر کوردستان اشاره کرده و گفت:"ما شهادت یوسف گُلو و ٢ نوه وی را به خلق کورد و تمامی بخش‌های جامعه شمال و شرق سوریه تسلیت می‌گوییم. یوسف گُلو زمانی که با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ملاقات کرده بود قول داد که تا آخرین نفس زندگی بر مبنای فکر و فلسفه جنبش آزادیخواهی به مبارزه ادامه دهد. امروز نیز با شهادت خود به پیمانی که با رهبر آپو بسته بود عمل کرد."

گُلو تأکید کرد که خلق‌های شمال و شرق سوریه با مقاومت خود می‌توانند حملات مزدوران داعش را شکست دهند و مناطق تحت اشغال رژیم ترک و مزدورانش را آزاد کنند.