خلق‌های شمال و شرق سوریه در همبستگی با عفرین اشغالی به میدان آمدند

روز گذشته در ۴مین سالروز حمله اشغالگرانه رژیم ترک به عفرین انبوه خلق در شهرهای کوبانی، منبج، طبقا و تل براک به میدان آمدند.

کوبانی

مردم کوبانی در سالگرد حملات اشغالگرانه به عفرین به خیابان‌ها و میدان‌ها سرازیر شدند

راه‌پیمایی از میدان «ژنا آزاد» آغاز شد و در میدان «آشتی» به تجمع و میتینگ تغییر یافت. در این تجمع 'سلطانه عفرین'، عضو کنگره زنان ستار کانتون کوبانی سخنرانی کرد و گفت:"باید کشورهای جهان در مقابل اعمال و جنایاتی که به‌طور مداوم در عفرین انجام می‌شوند، موضعی جدی اخذ کنند."

سلطانه عفرین به مقاومت ساکنین عفرین در مقابل دولت اشغالگر ترکیه سلام و درود فرستاد و گفت:"مقاومت در کوبانی راه را برای آزادی عفرین و سایر مناطق اشغال ‌شده باز می‌کند."

محمد سلمان، ریاست مشترک شورای منطقه سرین در سخنانی اظهار کرد:"خلق منطقه از خلق عفرین و مناطق اشغال‌ شده حمایت و پشتیبانی می‌کنند."

سلمان در رابطه با تلاش‌های دولت اشغالگر ترکیه برای آنکه مناطق شمال و شرق سوریه را اشغال کند گفت:"ما در سایه‌ی جوانانمان وجود داریم و در مقابل اشغالگران مقاومت می‌کنیم. آن‌ها با این تلاش‌هایشان می‌خواهند  نیازهای خود را برآورده کنند."

منبج

راهپیمایی منبج با شرکت صدها تن از اهالی در چهارراه میزان آغاز شده و در خیابان الوادی پایان یافت.

محمد خیر شیخو ریاست مشترک شورای اداره مدنی دمکراتیک منبج سخنرانی کرد و گفت:"اشغالگران با هدف از بین بردن دمکراسی در منطقه به عفرین حمله کردند."

شروان درویش سخنگوی شورای نظامی منبج نیز گفت:"شورای نظامی منبج و نیروهای سوریه دمکراتیک ق.س.د تاکید می‌کنند، تا مناطق اشغال ‌شده به‌طور کامل آزاد نشوند، این مقاومت ادامه خواهد داشت."

هاله الحسن، عضو دفتر تجمع زنان زنوبیا شاخه‌ی منبج گفت:"پس ‌از آنکه دولت اشغالگر ترکیه عفرین را اشغال نمود، شهر را از منطقه‌ای امن و آرام به منطقه‌ای ناآرام و پر از تنش تغییر داد. طی ۴ سال دولت ترکیه جنایات وحشیانه‌ای را در این شهر انجام داده و دموگرافی آن را تغییر داد و سیاست ترک نمودن را بر مردم آن تحمیل کرد."

تل‌ براک

مردم تل براک در چهارمین سالگرد آغاز حملات به عفرین راهپیمایی انجام دادند. این راهپیمایی از غرب منطقه تل براک آغاز شده و در چهارراه شهدا پایان یافت.

امینه خلیف، ریاست مشترک شورای تل براک وحشیگری دولت اشغالگر ترکیه را محکوم کرده و گفت:"مراحل تغییر دموگرافی، آواره کردن مردم عفرین، ترک نمودن منطقه و غارت اموال و آثار باستانی، ادامه‌ی وحشیگری‌های داعش است."

امینه خلیف تاکید کرد، باید مردم سوریه علیه هر گونه تجاوزی با همه‌ی گروه‌های سوریه اتحادی داخلی ایجاد کنند.

طبقا

صدها تن از اهالی شهر طبقا راهپیمایی انجام دادند. این راه‌پیمایی از چهار راه الحیدر آغاز شده و در دفتر تجمع زنان زنوبیا پایان یافت.

سپس شورای مدنی طبقا بیانیه‌ای منتشر کرد. سوین حمو، ریاست مشترک شورا بیانیه‌ای را قرائت نمود. در این بیانیه حملات دولت ترکیه به عفرین محکوم ‌شده است.