خودمدیریتی دمکراتیک شمال و شرق سوریه: حملات ترکیه زمینه‌سازی برای بازگشت داعش است

رهبری خودمدیریتی شمال-شرق سوریە نسبت بە حملات مداوم دولت اشغالگر ترک هشدار دادە و اعلام می‌کند کە ایجاد چنین حملاتی از سوی دولت اشغالگر زمینە‌ساز بازگشت داعش را فراهم می‌کند.

رهبری خودمدیریتی شمال-شرق سوریە نسبت بە حملات مداوم دولت اشغالگر ترک هشدار دادە و اعلام می‌کند کە ایجاد چنین حملاتی از سوی دولت اشغالگر زمینە‌ساز بازگشت داعش را فراهم می‌کند. این رهبری همچنین از نیروهای تامین کنندە صلح درخواست نمود کە حملات دولت ترک را هم متوقف کنند. متن بیانیە رهبری خودمدیریتی بە این شرح است:

"همزمان با شرایط جدید ایجاد شدە در جهان و بە ویژە جنگ اوکراین و تاثیرات آن بر کشورهای منطقە‌ای، دولت ترک تلاش می‌کند تا سیاستهای خود را علیە خلق‌های منطقە همچنان ادامە بدهد. از این طریق تلاش می‌کند تا طرح‌های جدید خود را گسترش بدهد، و بە شیوە‌ای مستقیم و غیر مستقیم با رژیم سوریە و کشورهای دیگر دیدار می‌کند.

دولت ترک با وحشیگری در این مرحلە حساس و مهم سیاستهای نابودگرانە خود را ادامە می‌دهد. همچنین تلاش می‌کند تا تحولات و دگرگونی‌ها را بر أساس سیاست و منویات اشغالگرانە خود بە پیش برد و از طرف دیگر با استفادە از هواپیماهای خود، حملە بە منطقە را ادامە می‌دهد. آخرین نمونە آن هدف قرار دادن یک وسیلە نقلیە در کوبانی بود کە در نتیجە آن ریاست مشترک دفتر پاراستن و رفقای وی در منطقە فرات بە شهادت رسیدند. بعد از آنهم بە مدت دو روز مرکز شهر کوبانی گلولە باران شد.

با این سیاست دولت ترک تلاش می‌کند تا صلح و ثبات در منطقە را از میان بردە و منطقە را دستخوش آشوب نشان بدهد. اردوغاان مانند همیشە می‌خواهد توجە جامعە ترکیە را بە سوی تهدیدهای فرضی خارجی جلب کند. حملە بە باشور کوردستان، شنگال و شمال-شرق سوریە بخشی از این سیاستها بە شمار می‌روند.

بە عنوان رهبری خودمدیریتی شمال-شرق سوریە ما این سیاستها و این حملات را محکوم می‌کنیم. همچنین یاداور می‌شویم کە این سیاستهای دولت ترک بر تمام سوریە تاثیرگزار بودە و سیاستهای منطقە را هم تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. رهبری خودمدیریتی تاکید می‌کند کە باید نیروهای تامین کنندە صلح مانع از حملات ارتش شوند. زیرا این وضعیت خود زمینە‌ساز جوی است کە می‌تواند بە بازگشت مجدد داعش کمک کند و همچنین تبهکارانی کە از حمایتهای دولت ترک برخوردارند می‌توانند در این فرایند قدرتمندتر شوند. این مسئلە در نهایت می‌تواند این گروه‌ها را قدرتمند نمودە و سیاستهای اشغالگرانە ترکیە در سوریە را بە پیش بردە و نابودی سوریە را رقم بزنند."