خودمدیریتی شمال-شرق سوریه: ما پروژه خود را به راه رهایی مناطق اشغال شده تبدیل می‌کنیم

خودمدیریتی شمال-شرق سوریه به مناسبت سالگرد تاسیس خود بیانیه‌ای را منتشر کرده و اعلام کرد که ما این پروژه و دستارودهای کسب شده را به راه رهایی مناطق اشغال شده و بازگشت آوارگان به خانه و کاشانه خود تبدیل می‌کنیم.

خودمدیریتی شمال-شرق سوریه در بیانیه‌ای که به مناسبت سالگرد تاسیس خود، (۲۱ ژانویه ۲۰۱۴) منتشر کرده است اعلام نمود:

"به دلیل تنش‌های موجود در سوریه و هم چنین بهره‌برداری از این تنش‌ها برای منافع دولت‌های متبوع خود، این نیروها نقشی جز ویرانی، ایجاد موانع برای حل مسائل سوریه و محدودنمودن توافقی میهنی نداشته‌اند. و مانند همیشه ترکیه نخستین نیرویی بوده است که در این باره سنگ‌اندازی کرده است.

پروژه خودمدیریتی در منطقه، تنها پروژه در کل منطقه است. علیرغم تمام تنش‌ها در سوریه، نیروهای خارجی هم در سیاست داخلی این کشور دخالت می‌کنند. این پروژه از مبنایی قدرتمند برخوردار است مبانی اجتماعی همزیستی در آن می‌توانند به مبنایی برای دست‌یابی به راه حل در آینده تبدیل شوند. بعد از گذشت ۷ سال از ایجاد پروژه خودمدیریتی دمکراتیک در ۲۱ ژانویه ۲۰۱۴، ما اعلام کنیم که این پروژه برای تغییر دمکراتیک در سوریه و لزوم حل مسائل و بحرانهای سوریه مستقر شد.

علیرغم تمام تلاش‌های نابودگرانه و حملات صورت گرفته علیه این پروژه، تداوام این پروژه و پیشرفت آن ثابت می‌کند که خودمدیریتی نمایندگی خط مشی سوریه‌ای دمکراتیک و متکثر را بر عهده دارد. ما با خلقمان پیمان می‌بندیم که این خط، عنصر تکثر و دمکراسی را ادامه داده و از خلقمان درخواست می‌کنیم که در این مباره متحد باشند، زیرا اتحاد و انسجام ضامن پیروزی خواهد بود.

ما اعلام می‌کنیم که افرای که این پروژه را مورد توجه قرار نداده یا تلاش می‌کنند آن را بر هم بزنند، در واقع تلاش می‌کنند تغییر دمکراسی در سوریه و نهادینه شدن دمکراسی در سوریه را با مانع روبرو کنند، پروژه ما پروژه‌ای دمکراتیک است و از معیارهای میهنی برخوردار است. برای دست‌یابی به راه حلی در سوریه، صحنه‌ای است که می‌تواند به امیدهای خلق سوریه پاسخ دهد.

ما به همین مناسبت از خلقمان تشکر کرده و یاد و خاطره تمام شهدا را گرامی می‌داریم. فداکاری شهدا مبنای پیروزی پروژه ما و تداوم آن است. ما این پروژه و دستاوردهای کسب شده را در خدمت سوریه‌ای متحد و دمکراتیک قرار داده و تلاش خواهیم کرد تا از طریق رهایی مناطق اشغال شده، آوارگان بتوانند به مناطق خود باز گردند."