خودمدیریتی شمال-شرق سوریه: رهایی عفرین، گری سپی و سریکانی از مهمترین اقداماتی است که باید انجام شود

خودمدیریتی شمال-شرق سوریه در هفتمین سالگرد آزادی کوبانی ضمن فراخوان برای برخودان، اعلام نمود که اهمیت آزادی عفرین، گری سپی و سریکانی مانند آزادی کوبانی و خاتمه‌ای برای ترور خواهد بود.

خودمدیریتی شمال شرق سوریه به مناسبت هفتمین سالگرد آزادی کوبانی بیانیه‌ای را منتشر کرد. متن این بیانیه به شرح ذیل است:

"بعد از چندین سال برخودان و نابودی داعش در بعد نظامی، داعش بار دیگر با حمایتهای منطقه‌ای می‌خواهد از هر راه ممکنی انتقام شکست خود را بگیرد.

برخودان در مقابل این سازمان، برخودانی عادی به شمار نمی‌رود و این مقاومت نقش مهمی را تا کنون در حراست از سوریه و جهان در مقابل سازمان تروریستی داعش ایفا کرده است. آزادی کوبانی در ۲۶ ژانویه، نقطه خاتمه‌ای برای نابودی داعش بود. بعد از آن پیروزی‌های بسیاری به دست آمدند و برخودان کوبانی هم افسانه‌ای را رقم زد. خلق‌های شمال-شرق سوریه این نبرد افسانه‌ای را مبنایی برای دفاع و حراست از خود تبدیل کردند تا اینکه در ۲۳ مارس ۲۰۱۹ نابودی نظامی داعش اعلام شد. کوبانی هم پیش از این پیروزی از پروژه خودمدیریتی صیانت به عمل آورده بود که در ۲۷ ژانویه ۲۰۱۴ اعلام شده بود. این تجربه برای یافتن پروژه‌ای دمکراتیک برای تمام سوریه، به ستونی اصلی تبدیل شده بود.

به مناسبت هفتمین سالگرد آزادی کوبانی و اعلام خودمدیریتی دمکراتیک، یاد و خاطره شهدایمان را گرامی می‌داریم. اعلام می‌کنیم که دولت فاشیست ترک که حامی ترور است، نه فقط تهدیدی علیه مناطق ما، بلکه خطری برای تمام خلق‌های منطقه به شمار می‌رود.

از طرف دیگر پیروزی در کوبانی برای ما و جهانیان به میراثی ماندگار تبدیل و پروژه اشغالگری دولت ترک را که با حمایت داعش همراه بود با مانع مواجه کرده است. همچنین کوبانی و برخودان آن توانست توجه تمام جهان را به خود تبدیل کند و جهانیان از واقعیت دفاع از آن مطلع شوند. در نتیجه برخودان کوبانی، اراده کوبانی برای نابودی داعش به امیدی واقعی تبدیل شد. به همین دلیل بود که نیروهای عضو ائتلاف علیه ترور دست به واکنش زده و ۱ نوامبر به عنوان روز جهانی کوبانی به رسمیت شناخته شد.

حمایتهای دولت ترک از ترور، در مقابل پیروزی علیه داعش همچنان ادامه دارند و به عنوان خطر مشاهده می‌شوند. برای خاتمه دادن به این تهدیدها، لازم است که اقدامات مشخص و صریحی در مقابل دولت ترک و جنایات آن در پیش شود. اشغال سریکانی و گری سپی، روحیه داعش را بالا برد. اهمیت آزادی سریکانی، گری سپی و عفرین، به موازات آزادی عفرین می‌تواند نقطه پایانی برای خاتمه دادن به ترور به شمار رود.

ما از خلقمان می‌خواهیم که برای آزادی عفرین و مناطق دیگر شمال-شرق سوریه در مسیر برخودان کوبانی گام بگذارند، زیرا این میراث تاریخی، راه را برای پیروزی جامعه دمکراتیک و تحقق ثبات و آرامش در سوریه می‌گشاید."