کنگره استار: نیروهای بین المللی همدست ترور رژیم ترکیه هستند

کنگره استار حملات شیمیایی دولت اشغالگر ترکیه به مناطق دفاع از میدیا را محکوم کرد و گفت: نیروهای بین المللی با سکوت خود همدست ترور رژیم ترکیه می شوند.

مجمع کنگره استار با صدور بیانیه ای حملات دولت اشغالگر ترک به ملت کورد و مناطق حفاظتی میدیا را محکوم کرد. در این بیانیه آمدە است که سکوت در برابر اشغالگری، جنایات و حملات شیمیایی دولت ترک، امنیت منطقه را از بین می برد، سیاست های نسل کشی و نابود کردن علیه ملت کورد همچنان ادامه دارد. نیروهای مدافع خلق  در مناطق دفاعی میدیا، در برابر حملات دولت فاشیست ترکیه برخودان می کند، برخودانی که نیروهای ما در کوههای کوردستان ها انجام می دهند، دشمنان ارزشهای انسانی را بە هراس وا میدارد.  بنابراین آنها سعی دارند با حملاتشان با سلاح های ممنوعه این مقاومت را در هم بشکنند.

 بار دیگر ذهنیت تروریستی فاشیستی ترکیه در مقابل انظار جامعە  جهانی مرتکب جنایت جدیدی شد؛ که به لیست جنایاتش علیە ملت کورد ما و کل ملتهای منطقه اضافه شد. این نخستین جنایتی نیست که از خطوط قرمز عبور می کند. در میان سکوتی خطرناک، از سلاح های شیمیایی که در عرصه بین المللی ممنوع است، در بسیاری از مناطق علیه ملت ما استفاده می شود، مانند سکوت بین المللی 19 اکتبر 2022، زمانی که شهادت 17 گریلای ما اعلام شد.

مجلس کنگره استار در دامە این بیانیە افزودە است کە لازم است نیروهای منطقه ای و جامعه جهانی باید مسئله کورد را به عنوان یک واقعیت تاریخی و یک بازیگر قابل اعتماد در تعیین آینده منطقه و برآورده کردن خواسته های برحق ملت کورد به درستی درک کنند. نیروهای بین المللی و جامعه بین المللی باید بپذیرند که مبارزه ملت کورد مانعی در برابر نقشه های اشغالگری نئوعثمانیسم برای ملتهای منطقه است.

درخاتمە  بیانیه آمدە است که جامعه بین المللی و سازمان ملل مسئول تروریسم رژیم ترکیه هستند؛ ما تاکید میکنیم که این سکوت و عدم شجاعت از سوی جامعە جهانی آنان را بە شرکای ترریسم مبدل میکند. ما اعلام می کنیم که باید یک موضع بین المللی علیه ترکیه وجود داشته باشد؛ دولت ترک را تحت فشار قرار دهد تا از دشمنی خود با ملت ما دست بردارد.  اقدامات رژیم ترک بر خلاف قوانین بین المللی، بشردوستانه و حقوق بشر است.

مجلس کنگره استار از همه نیروهای سیاسی و کوردستانی و دموکراتیک خواست که خود را سازماندهی کنند، تمام امکانات خود را بسیج کرده و مبارزه را بر اساس قوانین جنگ انقلابی خلق تقویت کنند.