کشف سلاح و مواد مخدر در منزل یک جاسوس میت در منبج

یگان‌های ضد ترور در منبج یک عضو میت ترکیه را دستگیر کردند. در خانه این جاسوس تعداد زیادی اسلحه و مقداری مواد مخدر، مین، مواد منفجره و اسناد بدست آمد.

یگان‌های ضد ترور (YAT) وابسته به شورای نظامی منبج اعلام نمود که در منبج یک جاسوس میت ترکیه را شناسایی و دستگیر کرده‌اند.

اطلاعیه مرکز مطبوعات یات به شرح زیر است:

در چهارچوب مبارزات یگان‌های ضد ترور شورای نظامی منبج پس از آنکه برای مدتی طولانی آمد و رفت افراد مشکوک تحت نظر قرار گرفت، روز ٣ ژانویه ٢٠٢٢ در حین انجام وظیفه نیروهایمان بودیم، فردی با نام خالد محمد سلامه (ابو عدی) را دستگیر کردیم. ابو عدی در خان شیخان ادلب در سال ۱۹۷۷ متولد شده ‌است. پس از زیر نظر گرفتن خانه او و تحرکاتش از نزدیک مشخص شد که او جاسوس میت ترکیه می‌باشد.

با جمع‌آوری اسناد و مدارک مشخص شد، ابو عدی تصاویر یک مین که پیش‌تر کاشته‌ شده است را گرفته و برای میت ترکیه فرستاده‌ است. او همچنین یک مین دیگر را کاشته و مقدار زیادی مواد منفجره را در خانه خود پنهان کرده ‌است. همچنین او تصاویری ویدئویی خانه جانشین دبیرکل حزب سوریه آینده ابو عراج را گرفته و قصد منفجر کردن خانه او را داشته‌ است. در زمان بازجویی هر ۲ همسر او با نام‌های امل نعیمه و نخم صبحی که شاهد ارتباطات میان او و چندین فرد دیگر بوده‌اند که به‌صورت مستقیم با میت ترکیه ارتباط داشته‌اند. هر دوی آن‌ها اعتراف کردند که میان او و بسیاری از افراد دیگر ارتباطاتی وجود داشته و همگی توسط میت ترکیه به این مسئولیت‌ها گمارده شده‌اند. در رابطه با بازجویی‌ها و اعترافات هر ۲ همسر او نتایج خوبی به ‌دست ‌آمده است.

ابو عدی با فردی با نام ابو ابراهیم عزاز در تماس بوده که او نیز با سازمان اطلاعاتی دولت ترکیه (میت) در ارتباط بوده ‌است. ابو ابراهیم عزاز برای ابو عدی یک مین فرستاده تا جانشین دبیرکل حزب سوریه آینده، ابو عراج را در منبج ترور کند. ابو عدی ویدیوی خانه ابو عراج در منبج را ضبط کرده و برای ابوابراهیم فرستاده ‌است که او نیز برای دستگاه اطلاعاتی دولت ترکیه کار می‌کند. زمانی ‌که ابوابراهیم مین را برای ابو عدی فرستاده‌ است، ابو عدی این مین را در خانه خود پنهان نموده ‌است. با نظارت و کنترل یگان‌های ضد ترور ابو عدی دستگیر شد. پس ‌از چند روز ابو ابراهیم از این مسئله مطلع شده و با همسر ابو عدی تماس گرفت. نام همسر او أمل نعیمه است. سپس از او درخواست نمود تا این مین را به کسی که او می‌فرستد بدهد. همسر ابو عدی نیز مین را به آن فرد داده است. پس‌از مدتی یگان‌های ضد ترور در منبج همسر ابو عدی را دستگیر کرده و او نیز اعتراف کرد.

در رابطه با همسر دوم او با نام نخم صبحی او اهل ادلب می‌باشد. او با تأیید سخنان أمل در مورد حوادث و اینکه چگونه مین به خانه آن‌ها رسیده است، گفت: قبل ‌از آنکه به خانه‌ی جدیدمان برویم من به زیر شیروانی رفتم تا وسایلی را که نیاز داشتیم به آن‌جا ببرم. ابو عادی چیزهایی را در آن‌جا پنهان کرده بود که ما نیز نمی‌دانستیم و از آن مطلع نبودیم. اما او به ما هشدار داد که به این وسایل نزدیک نشده و به‌هیچ‌وجه به آن‌ها دست نزنیم. زمانی‌که امل می‌خواست آن‌جا را مرتب کند، ابو عدی به ما گفت که به‌هیچ ‌وجه به این مسائل نزدیک نشویم چون این‌ها وسایل او هستند. پس‌از آنکه به خانه‌ی دیگری نقل‌مکان کردیم، همه وسایل را با خود به آن‌جا بردیم و من و امل نمی‌دانستیم که این‌ها مین هستند، اما هیچ‌وقت به آن‌ها نزدیک نشده و به آن‌ها دست نمی‌زدیم.

وی در ادامه گفت:

زمانی‌که ابو ابراهیم با ابو عدی توسط ویدئو چت صحبت می‌کردند، او کلید زیر شیروانی را از من خواست. پس ‌از مدتی تصویر مین را گرفته و پایین آمد. ما نمی‌دانستیم که بین ابو عدی و ابو ابراهیم چه می‌گذرد. پس ‌از دستگیری ابو عدی، ابو ابراهیم با امل تماس گرفت و گفت، کسانی را از طرف خودش پیش ما می‌فرستد تا آن مین را به او بدهیم، بدون این‌ که هویت این افراد را آشکار کند. در رابطه با دستگیری ابو عودی نیز فردی با نام محمود قبرجی با من صحبت کرد. من در مورد علت دستگیری وی پرسیدم، او گفت که ابو عدی به دلیل آنکه مین نگهداری کرده، دستگیر شده است و در خانه ما مین وجود دارد.

یگان‌های ضد ترور همچنین در خانه ابو عدی مقدار زیادی اسلحه و مواد مخدر پیدا کرده‌اند که به‌شرح زیر می‌باشد:

٢ قبظه کلاشینکف، ١ قبظه بی‌کی‌سی، ٨ مخزن کلاشینکف، ٢ قبظه آرپی‌جی، ٣ راکت آرپیجی، ١ صداخفه‌کن سلاح کلاشینکف، ١ فانسقه خشاب کلاشینکف، ١ مین زمینی، ٣ کیلوگرم مواد مخدر از نوع اچ پُز.

نیروهای ضد ترور در راستای حفظ امنیت و آرامش میهن مبارزه کرده و با هر تهدیدی مقابله می‌کنند."