کشته شدن یک سرکرده دیگر داعش در مناطق تحت اشغال ترکیه

پنتاگون اعلام کرد یک سرکرده داعش در عفرین کشته شده است

به دنبال آنکه دیروز یک حمله پهبادی در بخش جندرس عفرین انجام شد تصور اولیه بر آن بود که ترکیه این حمله را انجام داده است. ولی بایدن و پنتاگون اعلام کردند این حمله را آمریکا انجام داد و هدف، یکی از سرکردگان داعش بنام ماهر العقال بود.

دیو ایستبرن، سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی در وزارت دفاع آمریکا، به خبرگزاری فرانسه گفت که ماهر العقال، یکی از سران داعش در سوریه سوار بر موتورسیکلت در نزدیکی جندرس از توابع عفرین در شمال غرب سوریه طی حمله پهپادی کشته و یکی از دستیاران ارشد او نیز به شدت زخمی شد.

به گزارش منابع بومی این حمله در روستای "خالتا" انجام شده بود. سران داعش یکی پس از دیگری در مناطق تحت اشغال ترکیه کشته می‌شوند. ابوبکر بغدادی و ابراهیم قریشی سران پیشین داعش از جمله آنها بودند. آمریکا این تبهکاران را با همکاری نیروهای سوریه دمکراتیك هدف حمله قرار می‌دهد اما بطور رسمی حرفی از میزبانی داعش توسط ترکیه نمی‌زند.

دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید ماهر العقال که دو سال پیش راهی عفرین شد، نقش چشـمگیری در فتح رقای سوریه بازی کرده بود. برادر او فایض العقال امیر کمیته ولایات داعش بود که سال ٢٠٢٠ در باب کشته شد.