شهرمان را با فکر و فلسفه‌ی رهبر اوجالان اداره می‌کنیم

در قامشلو کوردهای مسلمان، ایزدی، عرب، سریانی و آسوری با هم در انقلاب شرکت کردند. طیف‌های ساکن در قامشلو اشاره می‌کنند که آنها با فکر و فلسفه‌ی عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد با هم زندگی مشترکی را آغاز کردند.

شهر قامشلو یکی از مناطق شمال و شرق سوریه است. چندین اتنیک و آیین گوناگون در آن زندگی می‌کنند. در قامشلو چندین ملیت و پیروان آیین‌های مختلف با هم زندگی می‌کنند.

زمانی که در همه‌ی مناطق سوریه جنگ و تنش رخ داد، قامشلو یکی از مناطقی بود که با سیستم ملت دمکراتیک اداره شده و دارای امنیت و آرامش بود. تلاش‌های بسیاری انجام شد تا هویت ملی و آیینی مردم شهر قامشلو را بهانه‌ای برای ایجاد تنش و درگیری و اختلاف میان گروه‌های مختلف در این شهر قرار دهند، اما علی‌رغم همه‌ی این تلاش‌های اخلالگران، هیچ آشوب و آشفتگی در قامشلو رخ نداد.

عبدالکریم عبدالرحمان از شهروندان کورد ساکن قامشلو اعلام کرد، فکر و اندیشه‌ی عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد را در دهه ۹۰ شناخته است و این گونه در شخصیت خود تغییر ایجاد نموده است، چون فکر و اندیشه‌ی عبدالله اوجالان به معنی پذیرفتن ملیت و گروه‌های گوناگون و مختلف است.

عبدالکریم عبدالرحمان همچنین گفت، فکر و اندیشه‌ی عبدالله اوجالان مانع از ایجاد قتل‌عام شده است. چون خط فکری او خطی انسانی است.

گارابیت مانوک که از ملیت ارمنی است، اعلام کرد، از همان ابتدا ارمنی‌ها دوشادوش کورد، عرب و سریانی در قامشلو به انقلاب پیوستند.

وی همچنین گفت: در شهر قامشلو با فلسفه و اندیشه‌ی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و با سیستم خود مدیریت ملت دمکراتیک همه‌ی هویت‌ها و ملیت‌ها و گروه‌های مختلف با هم مانند خواهر و برادر زندگی کرده و اینگونه مهر خود را بر انقلاب زده‌اند.

نورا حنا از سریانی‌های قامشلو گفت، خلق سریانی یکی از خلق‌های قدیمی شهر قامشلو است. وی گفت: پس از جنگ و آشوب‌ها در سوریه و پس از تاسیس اداره‌ی خودمدیریتی دیدیم همه‌ی گروه‌ها با فکر و فلسفه‌ی رهبر اوجالان پیشرفت کرده و پیروز می‌شوند و زندگی مشترک و توأم با امنیت و آرامش را برای خود ایجاد کردند.

عبدالوهاب جمیل از ملت عرب در شهر قامشلو نیز گفت: در دهه‌ی هشتاد کتاب" عشق کورد" اوجالان را خواندم. من دیدم که هدف فلسفه و اندیشه‌ی اوجالان این بود که همه‌ی گروه‌های شهر با هم زندگی کنند و هیچ تفاوت و نابرابری میان آنها نباشد. با فکر و اندیشه‌ی رهبر اوجالان دیدیم که در میان جامعه برابری ایجاد می‌شود.