مادران صلح: مسعود بارزانی از اشغالگران استقبال می‌کند اما نامه‌ی ما را نمی‌پذیرد

مادران صلح در روژاوی کوردستان اعلام کردند که با استقبال مسعود بارزانی از سردسته تبهکاران اشغالگر عفرین بشدت مخالف بوده و آن را نمی‌پذیرند.

رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که مسعود بارزانی رئیس حزب دمکرات کوردستان در باشور کوردستان از هیاتی از اشغالگران عفرین، وابسته به دولت اشغالگر ترک استقبال و با آنان دیدارکرده است. در همین رابطه مادران صلح نظرات و دیدگاههای خود را ابراز داشتند.

یکی از مادران با نام شمسیخان گولو در این باره اعلام کرد که او بیش از ۷۰ روز است که به طریق مسالمت‌آمیز در دروازه مرزی سمالکا دست به تحصن زده و خواستار تحویل پیکر گریلاهای شهید است. این عضو مادران صلح در ادامه افزود: ما می‌خواهیم نامه‌ای را به نیروهای پارت دمکرات کوردستان برسانیم، اما حتی یک نامه را از ما نمی‌پذیرند. ما ۴ بار تلاش کردیم اما هیچگاه این نامه ما را قبول نکرده‌اند.

شمسیخان گولو در ادامه اظهار می‌دارد: پارت دمکرات کوردستان تنها از دشمنان استقبال می‌کند، اما در مقابل از استرداد پیکر شهدایمان سر باز می‌زند و همین مسئله ثابت می‌کند که با دولت ترک همکاری دارد. مسعود بارزانی با تبهکاران اشغالگر عفرینی دیدار می‌کند، ملاقات می‌نماید، اما آماده نیست که یک نامه ما را دریافت کند.

شمسیخان در همین رابطه گفت: ما این دیدار را طبیعی ارزیابی نمی‌کنیم و این دیدار خیانت بیش نیست. وی با خاطرنشان ساختن استقبال مسعود بارزانی از ریاست قبلی ائتلاف سوریه، ناصر الحریری هم اظهار داشت: چه شده است که از او استقبال می‌شود اما از مادران جگر سوخته یک نامه را هم نمی‌پذیرد؟ دوم مارس امسال، پارت دمکرات کوردستان از ریاست ائتلاف سوری، ناصر الحریری که وابسته به دولت اشغالگر ترک است استقبال کرده است.

همکاری پارت دمکرات کوردستان با اشغالگران در روژآوا

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خواست ارسال و تحویل نامه‌ای به مسعود بارزانی اعلام کرد: زمانی که می‌خواستیم درخواست خود را برای استرداد پیکر شهدا به نیرهای پارت دمکرات کوردستان بدهیم، با رفتارهای بسیار بد مواجه شدیم و در این باره افزود: سخنان و عملکرد آنان هیچ بویی از کوردایتی نبرده بود. زیرا آنان از اشغالگران کوردستان استقبال می‌کنند، با این اقدامات همکار دشمن هستند، هم اکنون پارت دمکرات کوردستان با نیروهای اشغالگر روژآوا همکاری می‌کند. این حزب در همه جا به حملات دولت اشغالگر ترک مشروعیت می‌بخشد. حتی یک روز هم مشاهده نکرده‌ایم که این حزب بیانیه‌ای برای محکوم نمودن این اقدامات منتشر کند.

با بستن دروازه فیشخابور پارت دمکرات کوردستان می‌خواهد روژآوا ار محاصره کند

این عضو مادران صلح در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: پارت دمکرات کوردستان از خود اراده‌ای ندارد، هم اکنون هم می‌خواهد به عنوان تکرار پیمان لوزان، دست به قطع رابطه روژاوا و باشور برند، با این اقدام علنا می‌خواهد روژآوا را محاصره کند. اما نمی‌تواند راه روژاوا را محاصره کند. خلق روژآوا می‌تواند احتیاجات خود را تامین کند. نیروهای پارت دمکرات کوردستان دو روز قبل دروازه بین باشور و روژآوا را مسدود کرده‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت که در سال ۲۰۱۴ هم پارت دمکرات کوردستان بین باشور و روژآوا خندقی را حفر کردند. خلقمان علیه حفر خندق دست به اعتراض کرد، ما گفتیم نباید پیوند ما قطع شود. اجازه ندهید که رویای دشمن به حقیقت بپیوندد. بعد از آن دیوار شرم را احداث کردند، امروز هم دروازه را به تمامی مسدود کردند. با این اقدام همان کاری را کردند که دولت ترک می‌خواهد.

از طرف دیگر مادر سمیره خلیل هم اعلام کرد که استقبال از اشغالگران عفرین از سوی مسعود بارزانی به معنای همکاری با دولت اشغالگر ترک است. سمیره خلیل در این باره اظهار داشت که ما به عنوان مادران صلح نمی‌خواهیم رویدادی به وقوع بپیوندد که دشمن از آن خوشحال شود. ما تنها می‌خواهیم که پارت دمکرات کوردستان رویکرد خود را تغییر دهد. همین بس است.