خبر فوری: یورش به استرک تی‌وی و مدیا هابر: پلیس ساختمان را غارت کرد

مادران صلح: تا جنازه فرزندانمان را نگیریم به تحصن ادامه می‌دهیم

مادران صلح که در تحصن اعتراضی در دروازه مرزی سمالکا-فیشخابور جای گرفته‌اند می‌گویند که خیانت پ.د.ک از تاریخ این حزب ریشه می‌گیرد. به گفته مادران کورد تا پ.د.ک جنازه شهیدان را به مادرانشان تحویل ندهد تحصن آنها ادامه خواهد داشت.

شب ٢٨-٢٩ آگوست در کمین نیروهای ویژه پارت دمکرات مسعود بارزانی در منطقه خلیفان باشور کوردستان ۵ گریلای ه.پ.گ به شهادت رسیدند، یک گریلا زخمی شد و یک گریلا موفق شد از این کمین جان سالم به در برد. نظامیان پ.د.ک پس از این حمله اجساد گریلاهای شهید ه.پ.گ را مخفی کرده و ٩٩ روز است که از تحویل آن به مادرانشان سر باز می‌زنند. خانواده‌های شهیدان خلیفان که خواستار دیدار از باشور کوردستان و تحویل گرفتن اجساد فرزندان شهیدشان هستند در سه ماه گذشته با مانع‌تراشی گماشتگان پ.د.ک روبرو شده‌اند.

مادران صلح که در تحصن دروازه مرزی سمالکا شرکت کرده‌اند در گفتگو با خبرگزاری فرات با یادآوری خیانت‌‌های پ.د.ک به ملت کورد اعلام کردند که تاریخ این جریان تاریک سر تا پا خیانت به آرمان‌های والای کوردها بوده است.

'پ.د.ک منتظر است ما به تحصنمان پایان دهیم'

خرمه علی اهل منطقه تربسپی یکی از مادرانی است که در این تحصن جای گرفته است. او می‌گوید که مادران سه بار خواستند به باشور کوردستان بروند اما پ.د.ک به بهانه اینکه اجساد شهیدان خلیفان در سمت روژهلات [منطقه حاجی‌ عمران و قصری] است پاسخ درستی به ما نمی‌دهند." به گفته‌ی خرمه علی، حزب بارزانی از تحویل اجساد شهیدان خلیفان می‌ترسد "زیرا با این اقدام خیانت و خودفروشی خود را اثبات می‌کند. تاریخ پ.د.ک سراسر خیانت به خلق کورد است و در تداوم این خیانت‌ها گریلاهای کورد را هم به شهادت رساندند. از آحاد خلق کورد می‌خواهیم که برای تحویل دادن اجساد گریلا از سوی پ.د.ک بپاخیزند و این حزب را رسوا کنند. تنها خواسته ما اتحاد ملی کورد است. تنها راه جلوگیری از خیانت و اشغالگری همانا اتحاد و همبستگی کوردهاست."

'مثل یک زن عرب جنازه گریلای خود را می‌خواهم'

اُمیه حسن الحبیب یک مادر عرب اهل تربسپی است. دایه ‌اُمیه می‌گوید:"برای تحویل گرفتن اجساد گریلاهای شهید دست پ.د.ک، من به عنوان یک زن عرب به این تحصن پیوسته‌ام. تحویل ندادن اجساد گریلاهای شهید خود به تنهایی بزرگترین خیانت است."

'پ.د.ک به خیانت خو گرفته است'

جازیه حوران یکی دیگر از مادران صلح که در این آکسیون جای گرفته است می‌گوید:"دو ماه تمام است که ما اجساد فرزندان شهیدمان را می‌خواهیم. پ.د.ک در میان خلق کورد دائما راه خیانت را برگزیده است. این نه خیانت اول و نه خیانت آخر آنهاست."

'پ.د.ک ملعبه دست اشغالگران کوردستان است'

دایه جازیه حوران در ادامه به شهادت برادر خود در سال ١٩٩٠ و ٢۴ هوال وی از سوی پ.د.ک اشاره کرد:"از آن روز تاکنون جنازه برادرم را به ما نداده‌اند. دشمنان خاک کوردستان برای ایجاد تفرقه از پ.د.ک حمایت می‌کنند و پ.د.ک هم خود را به آلت دست دشمنان مبدل کرده است."

'پ.د.ک دست از ریختن خون کوردها بردارد'

جازیه حوران در پایان سخنان خود خطاب به آحاد خلق کورد گفت:"کورد شرافتمند هیچگاه دست خود را بسوی دشمن دراز نمی‌کند، بلکه افکار و ایده‌های آزادیخواهانه رهبر آپو که تمامی خلق‌ها و طیف‌ها را در برمی‌گیرد را مبنا قرار می‌دهد. من به پ.د.ک هم می‌گویم که دست از ریختن خون کوردها بردارد و سعی نکند کوردها را شریک خیانت‌های خود کند، زیرا کورد مثل کوردهای سابق نیست."