مبارز روژهلاتی ی.‌پ.‌ژ شهید شد

یگان‌های مدافع زن اعلام کرد در حمله هوایی ترکیه دو تن جانباختند و دو تن زخمی شدند

فرماندهی کل یگان‌های مدافع زنان، ی.پ.‌ژ اعلام کرد مبارز آن رحیمه غزالی معروف به مزگین بوتان متولد سلماس در حمله هوایی اخیر ترکیه به قامشلو به همراه یک  وطندوست دیگر شهید شده است. همچنین دو زن در این حمله زخمی شده‌اند.

فرماندهی کل یگان‌های مدافع زن، "ی.‌پ‌.ژ" هویت یک مبارز جانباخته در حمله پهبادی روز سی‌ام می برابر با دوشنبه نهم خردادماه ١۴٠١ را اعلام کرد. او یک مبارز روژهلاتی ی‌.پ.‌ژ بنام رحیمه غزالی معروف به مزگین بوتان بود.

در بیانیه فرماندهی ی.‌پ.‌ژ نوشته شده حکومت تبهکار و اشغاگر ترکیه مقابل چشم تمامی نیروهای بین‌المللی به حملات وحشیانه علیه کوردستان و انقلاب روژاوا که ناجی بشریت در برابر تبه‌کاران داعش بود ادامه می‌دهد.

ی.‌پ.‌ژ می‌گوید در برابر این حملات سکونت نخواهند کرد و حاضر به عقب‌نشینی از دفاع و توسعه انقلاب روژاوا نخواهند بود.

این بیانیه می‌افزاید: سی‌ام می در حمله یک پهباد مسلح بدون سرنشین به یک خودروی سواری در قامشلو، همرزم ما مزگین بوتان و یک وطن‌دوست گرانقدر بنام کسرا ملک شهید شدند. دو رفیق به اسامی دجله جودی و هویدار دربیسی نیز زخمی شدند. به خانواده مزگین بوتان و کسرا ملک تسلیت می‌گوییم و برای مجروحین این حمله آرزوی بهبودی داریم.

ی‌.پ.‌ژ می‌گوید رحیمه غزالی معروف به مزگین بوتان در بحبوحه هجوم داعش به روژاوا در پی فراخوان بسیج عمومی به نیروهای ی‌.پ.‌ژ پیوست. او از اهالی شهر سلماس در شرق کوردستان و متولد یک خانواده وطن‌دوست بود.

طبق این بیانیه مزگین بوتان که از روژهلات برای دفاع از میهنش به روژاوا رفته بود داوطلبانه در هر سنگری برای مقاومت حضور پیدا می‌کرد. او با عزم آزادیخواهانه و با چشم‌انداز و نقطه‌ نظرات زنان در جنگ روژاوا حاضر بود. مزگین روناهی به یکی از پیشگامان ایدئولوژی رهائی زن بدل شد و در راه رفاقت یک زندگی پرمفهوم داشت.

فرماندهی یگان‌های مدافع زن ضمن تجدید پیمان با آرمان شهیدان، مشخصات کامل مبارز جانباخته خود را به این شرح اعلام می‌کند؛

   نام و نام خانوادگی: رحیمه غزالی

   نام سازمانی: مزگین بوتان

   متولد: سلماس

   نام مادر - پدر: ثریا - اسماعیل

   زمان و محل شهادت: ٣٠ می ٢٠٢٢ / قامشلو