مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه از نقش دولت ترک در حملات داعش سخن گفت

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه تأیید کرد که تعدادی از هسته‌های مخفی داعش که در حمله به زندان صناعی محله غویران حسکه جای گرفته بودند از مناطق تحت اشغال رژیم ترکیه به حسکه آمده بودند.

 

رامی عبدالرحمان مدیر سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه (SOHR) در گفتوگو با بخش عربی خبرگزاری فرات حملات تبهکاران داعش به زندان صناعی محله غویران شهر حسکه را مورد ارزیابی قرار داد.

رامی عبدالرحمان در این مصاحبه اعلام کرد که هدف از حمله به زندان محله غویران ربودن تمامی زندانیان داعشی بود و افزود که هسته‌های مخفی داعش از گری‌سپی و مناطق تحت اشغال رژیم ترک در این حمله جای گرفتند.

رامی عبدالرحمان گفت:"این گروهک‌های تروریستی ماه‌ها پیش از این تدارکات چنین حمله‌ای را فراهم کرده بودند و با نقشه‌ای گسترده دست به حمله زدند." رامی عبدالرحمان گفت که بر اساس اطلاعاتی که بدست آمده است سردسته تبهکاران داعش به نام قارداش که دستش بخون جامعه ایزدی آغشته شده است از این حمله کثیف داعش مطلع شده بود.

عبدالرحمان خاطرنشان کرد که داعش وحشیانه به زندان حمله کرده و پرسنل خدمات زندان را به شیوه‌ای ددمنشانه در آتش سوزاند.

رامی عبدالرحمان به با اشاره به وظایف ائتلاف بین‌المللی گفت که ائتلاف بین‌المللی نه تنها لازم بود که از نیروهای ق.س.د حمایت کند بلکه باید به مسئولیت‌های خود عمل کرده و مکانی ویژه را برای زندانیان داعشی احداث می‌نمود.

رامی عبدالرحمان به نقش دولت ترکیه در این حمله داعش اشاره کرده و گفت که دولت ترکیه علیه نیروهای ق.س.د به جنگ روانی از طریق رسانه‌ها پرداخت و برای اینکه به هدف خود برسد درصدد بود تا با فراهم کردن وضعیت اضطراری در شمال -شرق سوریه، داعش از این وضعیت بهره گیرد.