محکومیت اظهارات وزیر امور خارجە سوئد

مدیریت روابط خارجی اداره خودگردان اظهارات وزیر امور خارجه سوئد را محکوم کرد

مدیریت روابط خارجی اداره خودگردان شمال و شرق سوریه با انتشار بیانیه‌ای اظهارات وزیر امور خارجه سوئد را محکوم کرد و از دولت این کشور خواست که اجازه ندهد چنین اظهاراتی منجر به بدنامی سوئد در جامعه بین المللی شود.

در بیانیه‌ی مدیریت روابط خارجی اداره خودگردان شمال و شرق سوریه آمده است: امروز توبیاس بیلستروم وزیر امور خارجه سوئد اظهاراتی را بیان کرده که منجر به نگرانی ما شده است، امیدواریم که دولت سوئد اجازه ندهد که با  اتخاذ چنین مواضعی، مواضع مثبت پیشین خود در جامعه بین المللی را زیر سوال ببرد.

 

در این بیانیه اشاره شده است خلقهای شمال و شرق سوریه، تمام اجزای اداره خودگردان، شهروندان، ارتش و ائتلاف بین المللی علیه تروریسم می‌جنگند و فداکاری‌های زیادی در این راه انجام داد‌ه‌اند.

اداره خود گردان میگوید: ما برای همه بشریت و به نمایندگی از تمام جهان علیه تروریسم می‌جنگیم تا صلح و ثبات در جهان تضمین شود، در همین چهارچوب هم روابط مثبتی با مردم و حکومت سوئد ایجاد کرده‌ایم و آنها هم از مناطق ما حمایت کرده‌اند.

 

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: سوئد کشوری با تاریخ دموکراتیک است و از مبارزه مردم تحت ستم برای دموکراسی حمایت می کند. بر این اساس ما روابط خوبی با سوئد برای حل بحران سوریه برقرار کرده ایم. حمایت دولت سوئد قابل قدردانی است. مدیریت روابط خارجی اداره خودگردان شمال و شرق سوریه در ادامه اعلام کرد: اظهارات وزیر امور خارجه سوئد زمانی نگران کننده است که می گوید کشورش از مردم شمال و شرق سوریه حمایت نمی کند، در حالی که آنها در چارچوب ائتلاف بین المللی با تروریسم مبارزه می کنند.

این بیانیه در پایان تاکید میکند که ما منافع سوئد را در نظر می‌گیریم و منافع این کشور حتما در راستای حمایت خلقی مبارز است که هم اکنون علیه تروریسم میجنگند، به همین دلیل عدم همکاری و حمایت دولت سوئد نه به نفع دمکراسی و نه به نفع مبارزه با تروریسم است.